ایران در زمینه فعالیت های پزشکی و درمانی تجارب بسیار ارزنده ای دارد که می توان با استفاده از تجارب سایر کشورهای اسلامی به موفقیت های بیشتری در این زمینه دست یافت.


به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج،  سید علی ریاض  رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر امروز در دیدار با سفرای برخی کشورهای اسلامی ضمن اعلام مطلب فوق افزود: جمهوری اسلامی ایران یکی از منظم ترین شبکه های حج و زیارت را در دنیا دارد به گونه ای که هر سال نزدیک به 800 هزار زائر عمره و یکصد هزار زائر حج تمتع از کشور ما به مکه معظمه و مدینه منوره مشرف می شوند .

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در این نشست که به منظور توجیه و هماهنگی برای برگزاری نخستین کنگره بین المللی پزشکی حج و زیات کشورهای اسلامی برگزار شده بود ؛ تصريح کرد:در هر یک از شهرهای مکه و مدینه یک بیمارستان و 19 درمانگاه در مراسم حج برای ارائه خدمات پزشکی و بهداشتی به زائران در اختیار جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران قرار می گیرد.
وی اضافه کرد: در کشور مامرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر مسئولیت سلامت جسمی زائران را بر عهده دارد و به همین منظور تشکیلات مرکز پزشکی حج و زیارت در طول سال برای ارائه مناسب ترین خدمات بهداشتی و درمانی به زائرانی که استطاعت حجی آنها به تایید رسیده دایر شده است.
ریاض خاطر نشان کرد: در شبکه وسیع بهداشت، درمان مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر پس از تایید سلامت جسمانی زائران به آنها آموزش های پزشکی و بهداشتی لازم ارائه می شود تا همراه با تیم های درمانی، پزشکی و پرستار به سرزمین وحی مشرف شوند.
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر اظهار داشت: در مراسم حج علاوه بر کادر تخصصی درمانی، تجهیزات پزشکی مدرن به همراه چند دستگاه آمبولانس به اماکن زیارتی در مکه و مدینه انتقال داده می شود.
وی همچنین به رعایت مسائل بهداشتی در هتل ها و رستوران های مکه و مدینه اشاره کرد و گفت: هدف اصلی فعالیت ما رعایت مسائل بهداشتی ودرمانی زائران در مناسک حج  و زیارت است که برای این منظور تیم پزشکی پنج هزار نفری در کشور با ما همکاری می کنند و در مراسم حج یک تیم پزشکی هزار نفری بر مسائل بهداشتی محل خواب و تهیه غذای زائران نظارت خواهند داشت.
نخستین کنگره بین المللی پزشکی حج و زیارت کشورهای اسلامی به منظور ارتقای خدمات بهداشتی و درمانی به حجاج زائران اماکن متبرکه استفاده از دانش و تجربیات اندیشمندان حوزه سلامت و نیز تبادل نظر علمی با اندیشمندان کشورهای اسلامی پانزدهم تا هفدهم شهریورماه در تهران برگزار می شود./ل
برچسب ها: حج تمتع ، جمعیت ، هلال احمر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار