سينما به عنوان هنر تاثيرگذار، عرض اندام نكرد و به سرعت به صنعتي گران تبديل شد.

فرزاد موتمن كارگردان در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران در خصوص 117 ساله شدن صنعت سينما گفت: در سال هاي اخير فيلم خوب ناياب است و سينما درگير بحراني است كه به نحوي در همه زمينه ها در جامعه بشري شاهد ‌آن هستيم.

وي افزود: در همه جاي دنيا در قرن بيستم تلاش كردند كه شرايط زندگي بهتري براي خود بسازند اما اين اتفاق نيفتاد.

موتمن تصريح كرد: قرن بيستم قرن انقلاب اجتماعي بود و از ابتدا قرن جنگ ها، پر التهاب و پراسترس بود و تقريباً هم نسل هايي كه در قرن 20 زندگي مي‌كردند زندگي پر تنش و پرماجرايي را پشت سر گذاشتند.

موتمن ادامه داد: سينما به عنوان هنري كه در آخر قرن 19 متولد شد نتوانست به اين اضطراب پاسخ لازم را بدهد هر چند خيلي اتفاقات با سينما شكل گرفت ولي در جايي كه بايد تاثيرگذار بود هميشه غائب بود.

وي عنوان كرد: شايد دليل عدم تاثيرگذاري سينما آن بود كه از همان ابتدا پتانسيل هاي واقعي آن كشف نشد و خيلي زود آن را اسير سرمايه كردند و سريع تبديل به يك صنعت گران شد.

موتمن ادامه داد: وجه قالب سينما در تمام اين سالها وجه سرگم كننده آن بود و كمتر به عنوان هنر تاثيرگذار عرض اندام كرد به سرعت شيوه هاي روايي قرن 18 را در سينما به كار بردند و از آن جهت كه مردم به آن شيوه ها عادت كردند جواب داد و پس از‌‌ آن كمتر به دنبال شيوه هاي نوين رفتند.

وي تاكيد كرد: سينماي امروز خيلي كهنه و تكراري قصه تعريف مي‌كند و كمتر از هميشه تاثيرگذار است چرا كه سرمايه داري در سالهاي اخير فقط به لپ تاپ و موبايل در اختيار مردم قرار داده و امكانات جديدي به بار نياورده است كه نتيجه آن اتفاقاتي مثل وال استريت است.

موتمن در اين باره ادامه داد: در سطح فرهنگي همه چيز به سمت يك استاندارد متوسط سوق داده شده و همه چيز اين روزها به خصوص سينما رنگ و بوي خوبي ندارد./ي2
برچسب ها: موتمن ، سینما ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار