معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: مهم‌ترین رویکرد وزارت آموزش و پرورش حاکمیت قرآن در تمامی برنامه‌ها و سطوح آموزشی و پرورشی دانش‌آموزان است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ،فاطمه قربان در افتتاحیه سیزدهمین اردوی سراسری دانش‌آموزان دختر عشایر سراسر کشور در اردوگاه کشوری شهید رجایی نیشابور افزود: حاکمیت قرآن موجب ایستادگی کشورهای منطقه در برابر استکبار و زور است.

وی اظهار داشت: تنها چیزی که بر اندام دشمنان ایران اسلامی لرزه انداخته، حاکمیت قرآن در کشور است.

وی افزود: حاکیمت قرآن با رهبری امام خمینی(ره) موجب نابودی کاخ‌های شاهنشاهی در ایران شد و هم‌اکنون نیز مقام معظم رهبری پرچم‌دار حاکمیت قرآن در ایران اسلامی است.

وی بیداری اسلامی در کشورهای منطقه را برگرفته از انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: الگوی جوانان منطقه در بیداری اسلامی جوانان ایرانی هستند و کشورهای اسلامی دنیا به‌د‌نبال حاکمیت اسلامی هستند.

وی با بیان اینکه دشمنان به‌خاطر درماندگی در برابر قرآن اقدام به سوزاندن قرآن کرده است خاطرنشان کرد: دشمنان می‌دانند که مسلمانان به‌دنبال جنگ و ظلم نیستند و تاکید اسلام بر عدالت بوده و با جنگ و خون‌ریزی مخالف است و ترس آنان فقط از تفکر قرآنی است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش مهمترین نهاد انسان‌ساز بعد از خانواده را آموزش و پرورش دانست.

قربان از پیگیری دو برنامه محوری در این وزارتخانه خبر داد و تصریح کرد: افزایش پوشش تحصیلی یکی از این برنامه‌ها است که یاری دانش‌آموزان در این زمینه می‌طلبد.

وی افزود: زیبنده ایران اسلامی نیست که حتی یک نفر بی‌سواد در آن حاضر باشد و دانش‌آموزان باید سوادآموزی افراد بی‌سواد کمک کنند.

وی خاطرنشان کرد: طبق تاکید مقام معظم رهبری در برنامه پنجم توسعه باید بی‌سوادی در کشور به صفر برسد.

او کیفیت‌بخشی به برنامه‌های آموزش و پرورش را یکی از برنامه‌های محوری وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: درست است که دانش‌آموز در مدرسه حاضر می‌شود و زمان می‌گذرد ولی کیفیت داشتن طول مدت تحصیلی بسیار مهم است./س

برچسب ها: ارتباط ، با ، قران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.