اسقف اعظم کلیسای کانتربوری انگلستان از زنان این کشور به خاطر ارتقاء نیافتن جایگاهشان در مدارج مذهبی عذر خواهی کرد.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، دکتر روان ویلیامز، اسقف اعظم کانتربوری انگلستان در سخنرانی که از آن با عنوان « طلب مغفرت» در شورای کلیسای عمومی نام برده می شود، گفت: کلیساتا سه ماه دیگر طرح جدیدی را مورد بررسی قرار خواهد داد که در آن جایپاه کشیش های زن مشخص خواهد شد و در صورت موافقت کلیسا جایگاه آنها نسبت به قبل ارتقاء پیدا خواهد کرد.
 
براساس این قانون به زنان کشیش این کشور اجازه داده خواهد شد تا برای اولین بار به صفوف رهبری اسقف ها بپیوندند. با این حال روز دوشنبه شورای کلیساهای انگلیس رای به تاخیر این امر دادند. اما دکتر روان ویلیامز گفت که با همگاران اسقف خود بر سراین موضوع اختلافات عمده و چندانی ندارد.

طرفداران بحث اسقف شدن زنان، خود را برای قانون جدید کلیسا آماده می کنند. این عده می گویند اگر بخش هایی از کلیسای انگلستان خواستار اسقف شدن زنان هستند، باید خواسته این افراد برآورده شود.

اسقف اعظم با پذیرش این امر گفت: کاملاً روشن است که چنین واکنش هایی را نمی توان نادیده گرفت و زمانی که واکنش های واقعی نسبت به صدمه دیدن کلیسا از مسیر جرم هایی که در کلیسا و بین کشیشان به طور خاص وجود دارد، نمی توان در خواست زنان کشیش را در دریافت این مقام و سمت نادیده گرفت.

بنابراین شورای کلیسا قرار است بار دیگر کرد هم آیند تا نسبت به قانون جدید مربوط به اسقف شدن زنان نظر بدهند. گفته شده تاخیر بیشتر در این مورد یا آثار مربوط به این امر و مسئله اسقف شدن زنان عواقب جدی سیاسی رای کلیسای انگلستان در پی دارد.
 
برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید
برچسب ها: اسقف ، زنان ، کلیسا ، انگلستان ، شبانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار