در این دوره با توجه به عدم اقبال عمومی به طیف مطرود سیاسی کشور باید منتظر بمانیم که ایشان برای انتخابات آینده چه جریان هایی را خرج خود میکنند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، محمد علی نجفی از بنیانگزاران حزب مشارکت که شایعه حضور خود در انتخابات آینده ریاست جمهوری را تکذیب کرده بود این روزها همگام با صادق زیبا کلام از بایدها و نبایدهای امحاء طلبان در انتخابات سخن می گوید.

پس از بیانات غیر منتظره زیبا کلام مبنی بر یتیم بودن اصلاحات و درخواست پذیرش هاشمی به عنوان یک ولی و قیّم، این بار نجفی از مثلث خاتمی و نوری و موسوی خوئینی ها سخن گفت و افزود اینها که خود سردسته چند گروه از اصلاح طلبان هستند باید با اجماع و اتفاق نظر برنامه های لازم را طراحی کنند.
نجفی گفت:اگر اصلاح‌طلبان بخواهند به عنوان یک جریان سیاسی در صحنه حضور داشته و کار خود را شروع کنند، اولاً نیاز دارند به یک اتاق فکر برای این‌که استراتژی‌های لازم را طراحی کنند و ثانیاً یک تشکیلات که بتوانند در آن چارچوب فعالیت سیاسی خود را دنبال کنند.
اما تفاوتی در ادیبات نجفی و زیبا کلام وجود دارد و آن این است که زیبا کلام به اشتباه اصلاحات را یک جریان می داند در حالی که نجفی با تعمق سیاسی بیشتر، خود واقف است که نمی توان اصلاحات را در این شرایط جریان دانست. چنانکه می گوید اصلاح طلبان «اگر» بخواهند به عنوان یک «جریان سیاسی» در انتخابات مطرح شوند باید ملزوماتی را در نظر بگیرند.
پاسکاری ها و از این دست بازی های مثلثی در میان امحاء طبان در ادوار قبل نیز صورت گرفته و برای مخدوش کردن پیش بینی های حریفان در جناح های مخالف انجام می شود که البته یک ترفند سوخته است.

سفرهای خارجی خاتمی قبل از انتخابات سال 88 به کشورهایی چون عربستان،ترکیه و یونان و دیدار با افرادی چون پادشاه سعودی به منظور جلب نظر ایشان برای پذیرش موسوی به عنوان رئیس جمهور از مصادیق بارز این امر است.

ملاقات های خارجی خاتمی در حالی بود که وی بعد از حضور در ایران جریان هایی را همچون طیف دانشجو برای ایجاد تهییج در انتخابات در خلصه حضور قرار داده بود.

 

در این دوره با توجه به عدم اقبال عمومی به طیف مطرود سیاسی کشور باید منتظر بمانیم که ایشان برای انتخابات آینده چه جریان هایی را خرج خود میکنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار