عمار حکیم، رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق با علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره اخبار مجلس شورای اسلامی علي لاریجانی رييس مجلس شوراي اسلامي در دیدار با رييس مجلس اعلاي اسلامي عراق با ابراز خرسندی از کاهش مناقشات سیاسی در صحنه عراق گفت: اکنون بهترین زمان برای خدمات‌رسانی به مردم و رفع مشکلات آنان است.

وی در ادامه افزود: مردم عراق بر اثر سیاستهای صدام و دولت امریکا چندین دهه است که تحت ظلم، فشار و محرومیت قرار دارند، لذا اکنون که رژیم صدام ساقط شده است و نیروهای نظامی اشغالگر از کشور خارج شده اند باید به آبادانی کشور اهتمام جدی شود.

لاريجاني همچنين با بيان اينكه جمهوری اسلامی ایران همچون گذشته آماده همکاری در عرصه‌های گوناگون با دولت عراق است، اظهار داشت: روابط پارلمانی دو کشور هم خوب است و ما ارتباطهای مثبت و سازنده‌ای داریم.

رييس قوه مقننه افزود: اکنون که عراق ریاست اتحادیه عرب را بر عهده دارد انتظار می رود که از این فرصت برای ایجاد ثبات و امنیت بیشتر در منطقه بهره جوید.

در ادامه اين ديدار عمار حکیم رييس مجلس اعلاي اسلامي عراق نیز با ارائه گزارشی از تحولات جاری در اين كشور، روند تحکیم ثبات، امنیت و خدمت‌رسانی بیشتر به مردم را به‌رغم دخالتها و کارشکنیهای بیگانگان مثبت و رو به جلو دانست.

/س2

برچسب ها: عراق ، لاریجانی ، مجلس ، حکیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار