مدیر كل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: در منطقه شرق اصفهان چشمه آب گرم وجود دارد و درآینده نزدیک این منطقه به قطب گردشگری تبدیل می شود.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان حجت الاسلام و المسلمین 'حسین اژدری' گفت : اداره كل اوقاف استان با مشاركت بخش خصوصی از سال گذشته به احیای این منطقه فرهنگی اقدام كرده است.

وی اظهار داشت: اجرای طرح های فرهنگی و گردشگری همراه با با احیای موقوفه چشمه آب گرم اصفهان در ایجاد تحول در وضعیت اقتصادی و فرهنگی منطقه مهم است.

مدیركل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به اینكه از سال گذشته عملیات مرمت و احیای منطقه ‌آب گرم اصفهان با مشاركت بخش خصوصی آغاز شد، بیان داشت: تاكنون برای احیای این منطقه 10 میلیارد ریال هزینه شده است.

وی ادامه داد: برای احیای این منطقه سه مرحله پیش بینی شده است كه مبلغ 50 میلیارد ریال از طرف بخش خصوصی برای مرحله نخست آن هزینه می شود و بزودی مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی، در خصوص دو مرحله دیگر این طرح گردشگری و فرهنگی نیز گفت: ساخت روستای سنتی با معماری ایرانی و ارائه زندگی سنتی ایرانیان به گردشگران از مراحل دوم و سوم این طرح است.

حجت الاسلام اژدری ‌خاطر نشان كرد: با مشاركت خیرین و میراث فرهنگی، این طرح در دو سال آینده به صورت كامل مورد بهره برداری قرار می گیرد.

چشمه آب گرم اصفهان در زمینی به مساحت 12 هزار متر مربع در شرق اصفهان قرار دارد.

در این منطقه هفت چشمه آب گرم معدنی با خواص مجزای درمانی برای امراض پوستی و مفاصل وجود دارد و آب آن ازطریق كوه های زفره تامین می شود./س

برچسب ها: اصفهان ، اوقاف ، چشمه ، آب ، گرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.