استاد حوزه علمیه قم گفت: ماه مبارک رمضان یک فرهنگ جامع تربیتی و تبلیغی است که هیچ وقت رنگ کهنگی به خود نمی‌گیرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  اردبيل حجت‌الاسلام سید حسن انصاری امروز در همایش علما و روحانیان اردبیل افزود: ضرورت دارد از این فرهنگ غنی و بارور و تمام نشدنی بهره لازم را ببریم و لحظه لحظه ماه مبارک رمضان را قدر بدانیم.

وی گفت: بعد از پایان این ماه است که انسان‌ها خود را در برابر عظمت و بزرگی خداوند کوچک و حقیر می‌دانند و با چنگ زدن به ذخایر ماه مبارک رمضان خود را در برابر گناهان و معاصی بیمه می‌کنند.

انصاری ضرورت آگاه‌سازی نسل نوجوان و جوان را به عظمت تربیتی و روحی ماه مبارک رمضان و تعمق در این حوزه ضروری دانست و افزود: ما در اوضاع به هم ریخته اخلاق و تربیت بشریت نیاز به چنین معارف بلندی داریم تا خودمان را از هجمه‌ها و تهدیدهای گسترده نظام استکباری و اهریمنی نجات دهیم.

وی نقش روحانیان و مبلغان دینی را در ارتقای معرفت و بصیرت‌افزایی بسیار ارزشمند و قابل تقدیر توصیف کرد و گفت: جامعه اسلامی ما جامعه‌ای برگرفته از ارزش‌ها و آرمان‌هایی است که همه با تکیه بر آن می‌توانیم سلامت نفس و تهذیب روح خود را تضمین کنیم.

استاد حوزه علمیه قم در ادامه افزود: ماه مبارک رمضان بهترین ایام و فرصت برای تقویت بنیه‌های اعتقادی، معرفتی و ارزشی نسل سوم و چهارم انقلاب است چرا که اهریمنان امروز باور و اعتقاد این نسل پویا را نشانه گرفته‌اند تا شاید از این طریق به نظام اسلامی ما ضربه‌ای کاری وارد کنند./س  

برچسب ها: اردبیل ، ماه ، رمضان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.