گزارشي تکان دهنده درمورد آزار و اذيت جنسي در ارتش استراليا منتشر شد که به اذعان استفان اسميت وزير دفاع اين کشور، برخي را شوکه خواهد کرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ برخي از اتهامات تشريح شده در اين گزارش پيش از اين از طريق رسانه ها فاش شده بود ولي وزير دفاع استراليا روز سه شنبه کل اين گزارش 1500 صفحه اي را که حاوي 847 مورد آزار و اذيت جنسي و ديگر موارد آزار تا دهه پنجاه ميلادي است، منتشر کرد.

اسميت با اشاره به اين گزارش اعلام کرد: «اين اتهامات بسيار جدي مسائلي را مطرح مي کند که به شدت حساسيت برانگيز است و برخي را شوکه خواهد کرد».

به غير از اتهامات تجاوز، در اين گزارش اعلام شده است: «از دهه 50 ميلادي تا اوايل دهه 80 ميلادي، بسياري از پسران 13 ، 14، 15 و 16 ساله در نيروي دفاعي استراليا مورد آزار و اذيت از جمله آزار جنسي و ديگر موارد آزار فيزيکي جدي قرار گرفته اند».

تا دهه شصت ميلادي، پسران حتي 13 ساله به استخدام نيروي دريايي استراليا در مي آمدند و پسران پانزده ساله تا اوايل دهه هشتاد ميلادي به استخدام هر سه شاخه ارتش در مي آمدند هر چند که حداقل سن استخدام هم اکنون 17 سال است.

در اين گزارش آمده است: «مشخص است که بسياري از دختران جوان در نيروي دفاعي استراليا مورد آزار و اذيت جنسي و فيزيکي و ديگر موارد آزار و اذيت جدي قرار گرفته اند».
در اين گزارش تلويحا اعلام شده است کودک آزاران در گذشته به منظور دسترسي به افراد کم سن و سال همانگونه که وارد يتيم خانه ها، مدارس و کليساها مي شدند، به ارتش هم وارد مي شدند.
در اسنادي که پيش از اين منتشر شده بود، آزار و اذيت جنسي وحشتناک و بي رحمانه کودکان تشريح شده و تصويري از سرپوش گذاشتن، قصور در مجازات عاملان و دشمني با قربانيان ترسيم شده بود.
در اين گزارش با اعلام اينکه برخي از متهمان احتمالا هم اکنون سمت هايي در رده هاي بالاي ارتش استراليا دارند، آمده است که بسياري از قربانيان هيچ گاه موارد آزار و اذيت را گزارش نکرده اند زيرا مي ترسيدند حرفشان را باور نکنند.

براساس اين گزارش ، دولت استراليا هنوز ساز و کاري براي رسيدگي به اين اتهامات پيدا نکرده ولي پيشنهاد تحقيق علني کاملي در اين خصوص مطرح شده است.
ديويد هرلي رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح استراليا وعده داده است ارتش به طور کامل با دولت در اين خصوص همکاري خواهد کرد.
وي همچنين هشدار داده است عدالت در مورد هر نيرويي که به اتهام آزار و اذيت مجرم شناخته شود، به طور جدي اجرا خواهد شد.

برچسب ها: استرالیا ، ارتش ، آزار ، فساد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار