مدارك جديدي از رسوايي اخلاقي 3 نيروي حافظ صلح بين الملل در هائيتي به دست آمده كه خشم مردم اين كشور را بر انگيخته است .

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه  الجزيره ؛ 3 نيروي حافظ صلح پس از اثبات جرم در هائيتي ، به گذراندن يک سال زندان محکوم شدند.

 

بر اساس اين گزارش ، افراد دستگير شده با صدور حکم فوق از نيروهاي حافظ صلح بين الملل نيز اخراج شده اند . آنان به تعرض به يک پسر 14 ساله متهم شد ند . دادگاه نظامي در هائيتي اين 3 نفر را محاکمه کرد و آنان را مجرم شناخت . 

 

اين نخستين بار نيست که نيروهايحافظ صلح بين المللي در هائيتي به چنين اقداماتي متهم مي شوند . اين نيروهاي بين المللي از سال 2004 در هائيتي مستقر شده اند . 5 فعال صلح نيز سال گذشته به تجاوز به عنف  يک پسر نوجوان هائيتي متهم شدند. تحقيقات سال 2008 گروه موسوم به کودکان را نجات بدهيد نشان داد ،  نيروهاي پاسدار صلح بين المللي به دختران کم سن و سال در هائيتي تجاوز به عنف مي کنند.

 

سازمان ملل متحد با توجه به مسائل فوق در سال 2007  در حدود 111 نيروي حافظ صلح خود را از هائيتي خارج کرد . اين افراد که از اتباع سريلانکا بودند به ارتکاب اعمال منافي عفت در هائيتي متهم شدند . اين مسائل نشان مي دهد سازمان ملل متحد براي کنترل نيروهايش در کشورهايي که مستقر مي کند با مشکلات جدي مواجه است . /ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار