معاون مدیرعامل شركت ملی حفاری ایران گفت: با قراردادی كه با شركت متن منعقد شده در سه ماه نخست سال 92 كل پروژه به كارفرما تحویل می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  بندرعباس محمدرضا تاكایدی افزود: بر اساس برنامه های كارفرما (شركت مهندسی و توسعه نفت) میزان ذخیره اقتصادی گاز برای این میدان در حدود 38.3 تریلیون فوت مكعب و مقدار میعانات گازی در حدود 398 میلیون بشكه تخمین زده شده است.

وی تصریح کرد: متخصصان ایرانی شركت ملی حفاری برای نخستین بار یك ریل كشنده دستگاه حفاری خشكی طراحی و برای حفاری همزمان این چاه‌ها به كار گرفته‌اند که با استفاده از این پایه می توان دكل را به راحتی جا به جا كرد و حفاری هر 6 حلقه چاه را همزمان با هم انجام داد.

معاون مدیرعامل شركت ملی حفاری ایران گفت: این چاه تا عمق دو هزار متری حفاری شد، اما در آن زمان مته حفاری به مخزن هیدروكربوری نرسید و عملیات، نیمه كاره باقی ماند.

تاكایدی افزود: میدان گازی كیش یكی از طرح‌ها و میدان‌های بسیار مهم كشور است كه برای تأمین مصارف داخلی و صادرات گاز در سال‌های آینده، در نظر گرفته شده است ، از این رو هم‌ اكنون این طرح در اولویت طرح‌های شركت مهندسی و توسعه نفت (متن) قرار دارد و توسعه آن در حال اجراست.

میدان گازی كیش در30 كیلومتری شرق جزیره لاوان قرار دارد./س

برچسب ها: میدان گازی ، کارفرما ، کیش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.