هشت هزار گشت زنی از آثار تاریخی استان مرکزی طی سه ماهه اول سال 91 انجام شده است.

مجتبی رضوان سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی به خبرنگار حوزه میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران گفت: گشت زنی از محوطه های تاریخی و باستانی استان در قالب 23 پایگاه و 4 ایستگاه ثابت حفاظتی انجام شده و مجموعا 9 نفر در قالب  چهار باند که قصد تصدی به آثار تاریخی استان مرکزی را داشند دستگیر و به مراجع قضایی و انتظامی تحویل داده شدند.

وی افزود: حفاطت بهینه از دو هزار اثر تاریخی استان مرکزی نیازمند نگاه تخصصی و حرفه ای و نیروی استانی کافی در بخش حفاظتی یگان است که 46 نفر  نیروی کا در و 28 سرباز وظیفه در حوزه یگان حفاظت آثار تاریخی  این استان انجام وظیفه می کنند.

رضوانی تصریح  کرد: سه مورد حفاری غیر مجاز و یک مورد کشف و ضبط فلزیاب در این سه ماهه گذشته رخ داده است که از مجموع این چهار جرم، یک مورد در  شهر و سه مورد در روستا اتفاق افتاده است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان مرکزیبیان کرد: حفاظت محسوس و تامین امنیت محوطه تاریخی ذلف آباد فراهان به تپه تاریخی شهرستان شازند و سایر آثار محوطه های تاریخی استان و همچنین حفاظت از غار نخجیر به عنوان یک اثر ملی طبیعی از دیگر فعالیت های یگان حفاظت و میراث فرهنگی استان مرکزی است.

وی تاکید کرد: مردم استان مرکزی می توانند هر گونه اطلاعات و گزارش جرم علیه میراث فرهنگی را از طریق شماره های تلفن های 08613258041و 08613121906 به صورت شبانه روزی به یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی مخابره کنند./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار