مقدمات ساخت این موزه كه ازمصوبات دور دوم سفر رياست محترم جمهور است در جيرفت فراهم شده است.

هادی ایرانمنش سرپرست اداره کل میراث فرهنگی‌، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ، با اشاره به وجود ظرفیت‌های فراوان در زمینه گردشگری در نقاط مختلف این منطقه و وجود شش اقلیم متفاوت اظهار داشت: میراث فرهنگی کشور و استان به امر توسعه گردشگری شهرستان جیرفت توجه ویژه‌ای دارند.

 وی با بیان چگونگی روند اجرا و آماده‌سازی شرایط برای ساخت موزه بزرگ شهرستان جیرفت افزود: مقدمات ساخت این موزه كه ازمصوبات دور دوم سفر رياست محترم جمهور است در جيرفت فراهم شده است.

ایرانمنش با بیان اینکه مراحل کار طراحی موزه در سه فاز مطالعات، طراحی و اجرای نقشه‌های معماری به پایان رسیده است، تصریح کرد: با توجه به حساسیت کار‌ با انعقاد قرارداد با شرکت‌های معتبر، انجام آزمایش‌های مکانیک خاک محل احداث موزه بزرگ جیرفت به صورت تخصصی صورت گرفت.

وي اعتبار اولیه این موزه را 5 میلیارد ریال ذکر کرد و بیان داشت: طرح این موزه برای اجرا آماده واميد است تا پایان دولت دهم فاز نخست آن به اتمام برسد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی‌، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با بیان اینکه با احداث این موزه بخش بیشتری از آثار باستانی یافت شده در محوطه‌های باستانی جنوب استان به نمایش گذاشته می‌شود، خاطرنشان کرد: تا زمان راه‌اندازی موزه بزرگ جیرفت این آثار به صورت موقت در موزه‌های باستان‌شناسی کرمان و جیرفت نگهداری می‌شوند.

ایرانمنش با توجه به برنامه‌های این اداره کل برای بخش پژوهش و باستان‌شناسی عنوان کرد: در سال جاری نیز اعتبار ويژه اي برای عملیات باستان‌شناسی و حفاظت از آثار تاریخی به محوطه‌های باستانی کنارصندل، شهر قدیم دقیانوس، ساردوئیه و اسفندقه اختصاص یافته که فعالیت‌ها با اولویت‌بندی در حال انجام است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.