شهردار منطقه 9 با اشاره به برگزاری هفته فرهنگی استان های کشور در میدان آزادی گفت: برنامه های فرهنگی و هنری گروه های بلوچ در قالب هفته فرهنگی سیستان و بلوچستان در حال اجراست.

  به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، نصراله آبادیان دراین خصوص افزود: در این طرح در روزهای مختلف نمایندگان استانها و شهرهای گوناگون کشور در محوطه میدان ‌آزادی حاضر شده و اقدام به اجرای نمایش و موسیقی و معرفی آیین خود می کنند.

وی ادامه داد: در حاشیه این برنامه نمایشگاه صنایع دستی جهت معرفی ظرفیت های فرهنگی تاریخی و طبیعی هر استان نیز برپا شده است.

آمرکعبی فر قائم مقام شهردار منطقه 9 با اشاره به لزوم برگزاری چنین برنامه هایی در سطح منطقه تأکید کرد: اجرای برنامه هفته فرهنگی استان ها می تواند فرصتی مناسب برای شهروندان تهرانی محسوب شود تا با آداب و روسم سایر قومیت های ایرانی بیش از پیش آشنا شوند.

وی افزود: در این هفته اقوام بلوچ در 5 روز به اجرای تئاتر، موسیقی و ... می پردازند و همچنین انواع صنایع دستی در قالب سفال، سوزن دوزی، خانه دوزی و لباس های سنتی در غرفه های مختلف به نمایش گذاشته شده است.

کعبی فر خاطر نشان کرد: این طرح از 18 تیر با حضور نمایندگان استان سیستان و بلوچستان آغاز و تا 22 تیر ادامه دارد و علاقمندان برای حضور در این برنامه می توانند در روزهای برپایی مراسم به میدان آزادی مراجعه کنند./ف
برچسب ها: بلوچ ، آزادی ، آبادیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار