رئیس سازمان بسيج سازندگي كشور گفت: پيش بيني مي شود در حدود 9 هزار تيم پزشكي با همكاري بسيج جامعه پزشكي و حمايت‌هاي دانشگاه‌هاي علوم پزشكي و بسيج سازندگي به مناطق محروم خدمات رساني داشته باشند.

به گزارش حوزه دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، سردار مجيد خراساني رئیس سازمان بسيج سازندگي كشور در رابطه با برگزاري اردوهاي هجرت در سراسر كشور گفت: هفتمين دوره اردوهاي هجرت از ابتداي تير آغاز شده و استقبال عموم جوانان در سطح دانش آموزي و دانشجويي در مساجد و محلات در زمينه حضور در عرصه هاي سازندگي بي نظير بوده است.

وي در ادامه با اشاره به عرصه هاي ملي بسيج سازندگي در سال جاري افزود: امسال 9 عرصه ملي بسيج سازندگي طراحي شده و نزديك به 30 نوع فعاليت زيرمجموعه اين عرصه هاست و در اين راستا فرصتي براي جوانان فراهم شده تا در سازندگي كشور نقش داشته باشند.

اين مقام مسئول با بيان اينكه امسال نزديك به 12 هزار مدرسه در سراسر كشور در طرح بهسازي و نوسازي بسيج ساندگي قرار گرفته است؛ تصريح كرد: حدود 3 هزار گروه جهادي در دانشگاه ها، مساجد و محلات براي حضور در مناطق محروم تا امروز اعلام امادگي كرده اند.

سردار خراساني با اشاره به تيم هاي پزشكي اعزامي به اردوهاي جهادي اظهار كرد: پيش بيني مي شود در حدود 9 هزار تيم پزشكي با همكاري بسيج جامعه پزشكي و حمايت‌هاي دانشگاه‌هاي علوم پزشكي و بسيج سازندگي به مناطق محروم خدمات رساني داشته باشند.

وي به طرح هاي فني و حرفه اي نيز اشاره كرد و افزود: طرح فني و حرفه اي با مشاركت سازمان فني و حرفه اي در دورترين مناطق محروم از اول تير فعاليت خود را آغاز كرده است و حدود 50 رشته مورد نياز روستاها درغالب برگزاري 80 ساعت كلاس آموزش داده مي شود.

رئيس سازمان بسيج سازندگي كشور با اشاره به اينكه در هفتمين سال برگزاري اردوهاي هجرت براي تمام سنين و بين 15سال تا 30 سال عرصه وجود دارد افزود: امتياز اين طرح عدم محدوديت براي بسيجي بودن است و براي آحاد جوانان كه علاقه مند هستند در رشته هاي مورد علاقه خود خدمت رساني كنند زمينه فراهم است.

وي در ادامه در رابطه با استقبال جوانان از اردوها بيان داشت: امسال به دليل استقبال گسترده، اعتبار طرح اردوهاي يك روزه جهادي تامين شده و اردوهاي سازندگي يك روزه فرصتي است براي جواناني است كه در اردوهاي جهادي 15روزه نتواسنته اند شركت كنند.

خراساني در ادامه به حضور طلاب در اين اردوها اشاره كرد و افزود: نزديك به 6 هزار طلبه در طرح هاي مختلف بسيج سازندگي حضور فعال دارند و پيش بيني مي شود 2 برابر اين جمعيت را امسال داشته باشيم.

رئيس سازمان بسيج سازندگي كشور در رابطه با هزينه هاي اين اردوها گفت: هزينه اوليه اردوهاي طرح هجرت و بسيج سازندگي را سازمان بسيج پيش بيني مي كند و در سال جاري نزديك به 600 ميليارد ريال اعتبار براي برگزاري اردوهاي سازندگي هزينه تردد و بسته هاي فرهنگي در نظرگرفته شده است و هزينه هاي تكميلي را دستگاه هاي مربوط برعهده دارند.
/ش3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار