دکتر محمود ملاباشی، معاون وزیر و رییس سازمان امور دانشجویان گفت: برگزاری یازدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دختر برگرفته از تجربیات ده المپیاد گذشته بوده است.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، دکتر ملاباشی  افزود: این المپیاد هر دو سال یکبار برگزار می شود که فرصتی است تا  بهترینی ها ورزش دانشجویی کشور به رقابت بپردازند.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه طی دو سال جاری تنها 20 درصد به جمعیت دانشجویی اضافه شده اما افزایش 50 درصدی حضور در این رقابت ها نشان از نهایت فعالیت مسوولین مربوطه و افزایش علاقمندی دانشجویان است.
معاون وزیر علوم گفت:  سازمان دانشجویان در صدد است تا برای دانشجویان امکانات بیشتر جهت توسعه فعالیت های ورزشی و تندرستی فراهم کند.
دکترملا باشی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه بیرجند تجربه کافی نسبت به برگزاری مسابقات ورزشی در حوزه دانشجویان دختر را داشته این امر از دلایل  انتخاب این دانشگاه برای برگزاری یازدهمین المپیاد ورزشی دختران بوده است.
وی تصریح کرد: این المپیاد باعث می شود تا با ایجاد امکانات زیر ساختی برای مسابقات کمبود ها  این حوزه در دانشگاه ها مرتفع شود وما در نظر داریم تا دانشگاهای برگزار کننده دوره های آتی المپیاد در این دوره ها حضور داشته باشند تا بتوانند با نظارت بر مسابقات در برگزاری بهتر دوره های بعدی استفاده کنند.
دکتر ملاباشی تاکید کرد: دانشجویان و دانشگاه ها با حضور در این رقابت می توانند با امکانات دانشگاه های دیگر شهر ها آشنا و نقاط قوت را مد نظر قرار داده تا برای تعالی آموزش عالی استفاده شود.
در ادامه دکترمحمد کشتی دار، مدیر کل تربیت بدنی وزارت علوم نیز گفت: در خلال برگزاری المپیاد برنامه های فرهنگی از جمله برگزاری جشنواره های ورزش همگانی و معرفی رشته های بومی و محلی است.
وی با اشاره به اینکه این المپیاد بین منتخبین مناطق دانشگاهی برگزار می شود، افزود: مناطقی که به این المپیاد راه پیدا نکرده اند نیز امکان اعزام ورزشکار در یکی از رشته های  انفرادی  به المپیاد را دارند.
مدیر کل تربیت بدنی وزارت علوم ادامه داد: همزمان با برگزاری المپیاد  نمایندگان فدراسیون ها ی ورزشی در این رقابت ها با شناسایی استعداد ها برای معرفی به تیم ملی جهت اعزام به یونیورسیاد سال 2013 تلاش می کنند.
وی یادآور شد:  معرفی تجهیزات ورزشی جدید، کارگاه های آموزشی و کارگاه های مربیگری و داوری از جمله برنامه های جانبی این المپیاد است. /عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار