وزرای راه و شهرسازی و نیرو در نشست مشترک تصویب کردند: تأمین انشعابات یاد شده در شهر جدید پرند تا پایان امسال انجام شود.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از فارس، علی نیکزاد در این جلسه که با حضور استاندار تهران ، معاونان وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و نیرو برگزار شد، با تأکید بر اینکه مسکن موضوعی امنیتی ،اقتصادی، فرهنگی است که تأثیر زیادی بر کاهش تورم و تحکیم بنیان‌های خانواده دارد، اظهار داشت : تامین انشعابات آب ، برق و فاضلاب شهرهای کوچک با مشکل خاصی مواجه نیست، اما در شهرهای بزرگ برای تامین انشعابات یاد شده در واحدهای مسکونی مهر قدری با مشکل مواجه هستیم.

تأمین مسکن برای اقشار جامعه نیازمند همکاری همه نهادها و دستگاه‌های مرتبط با این بخش است، تاجایی که اگر مواردی مانند تسهیلات بانکی و خدمات زیربنایی تأمین نشوند، ساخت مسکن به تنهایی نمی‌تواند اقدامی تأثیر گذار باشد.

وی با اشاره به در دست ساخت بودن بیش از 4 میلیون واحد مسکونی مهر شهری و روستایی در دولت‌های نهم و دهم گفت: علاوه بر این  1،5 میلیون واحد مسکونی نیز توسط بخش خصوصی ساخته می‌شود که این امر به معنای ساخت حدود شش میلیون واحد مسکونی در 8 سال است.

در شهرهای بزرگ برای تامین انشعابات مسکن مهر با مشکل مواجه هستیم

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به کار سنگین شبکه بانکی در پرداخت تسهیلات و وزارت نیرو در تامین زیرساخت‌ها ، افزود: در شهرهای کوچک تامین انشعابات آب ، برق و فاضلاب با مشکل خاصی مواجه نیست، اما در شهرهای بزرگ برای تامین انشعابات یاد شده در واحدهای مسکونی مهر قدری با مشکل مواجه هستیم که این امر توجه زحمت‌کشان وزارت نیرو را می‌طلبد.

وی با اعلام در دست ساخت بودن 100 هزار واحد مسکونی در شهرجدید پرند ، 55 هزار واحد در شهرجدید هشتگرد ، 13 هزار واحد در شهر جدید پردیس و 6 هزار واحد در شهرجدید اندیشه ، تصریح کرد: بحث افتتاح واحدهای مسکونی مهر تهران به لحاظ تأثیر پذیری بازار مسکن کشور از آن دارای اهمیت ویژه‌ای است و از اولویت‌های اصلی وزارت راه و شهرسازی محسوب می شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار