دبیر اجرایی همایش دانشجویی قابلیت اطمینان سامانه های مکانیکی گفت: همایش دانشجویی قابلیت اطمینان سامانه های مکانیکی از سوی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر طی دو روز برگزار می شود.

به گزارش گروه علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي دانشگاه صنعتي اميركبير؛ وی زمان برگزاری این همایش را روزهای سه شنبه و چهارشنبه 20 و 21 تیرماه سال جاری ذکر کرد و اظهار داشت: این همایش با حضور بخشهای صنعتی برگزاری می شود و علاقه مندان به ارائه مقاله به این همایش می توانند مقالات خود را به صورت اینترنتی ارائه دهند.

پور صباغ، به برنامه های این همایش اشاره کرد و یادآور شد: در این همایش 14 نشست با محوریت قابلیت اطمینان در حوزه های مختلفی چون حفاری، هواپیماهای بدون سرنشین، نیروگاه ها و پایش وضعیت برگزار خواهد شد.

دبیر اجرایی همایش دانشجویی قابلیت اطمینان را رشته ای میان رشته ای معرفی کرد و توضیح داد: این حوزه علمی یک رشته میان رشته ای در حوزه های آمار، مکانیک و صنعت است که قابلیت اطمینان تجهیزات مکانیکی از طراحی تا کاربردی شدن را سنجش می کند.

وی خاطر نشان کرد: این علم با سنجش تجهیزات می تواند با کمک متدهای مشخصی توانایی تجهیزات را افزایش دهد.

پور صباغ با بیان اینکه دانشگاه صنعتی امیر کبیر از سال قبل اقدام به راه اندازی رشته قابلیت اطمینان در مقطع کارشناسی ارشد کرده است، اضافه کرد: در همایش دانشجویی قابلیت اطمینان از دکتر محسن رضائیان بنیانگذار این رشته و دکتر سید مهدی سید اصفهانی به عنوان پیشکسوت در حوزه قابلیت اطمینان تقدیر به عمل می آید./ح

برچسب ها: همایش ، دانشگاه ، تجهیزات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار