حاج سيد احمد محسني عراقي فرزند ارشد آيت الله العظمي حاج آقا سيد محسن عراقي در سال 1280 هجري قمري در اراك متولد شدند . نسبت خانوادگي ايشان با چندين واسطه به حسن افطس نواده امام سجاد (ع) مي رسد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک ايشان تحصيلات را در اراك نزد عموي خويش سيد محمد آغاز كرد و پس از گذراندن بخشي از دروس سطح به بروجرد رفت و در زمره شاگردان بزرگاني هم چون آيت الله العظمي سيد محمد شفيع چاپلقي و ملا (اصول) و آيت الله العظمي حاج ملا اسدالله بروجردي (فقه) و سيد جعفر کشفي دارابي (تفسير) درآمد . ايشان پس از رسيدن به مدارج بالاي علمي به اراك بازگشتند و مشغول تدريس فقه و اصول و معقول و تفسير گرديدند .

ايشان براي مدتي به نجف اشرف هجرت كردند و در آنجا از حضور استاداني همچون آيت الله حاج شيخ عبدالكريم حائري يزدي(ره)بهره بردند . پس از مدتي به ايران بازگشتند ، در تهران رحل اقامت افکند ودر «مسجد عربها» به ارشاد و هدايت و اقامه جماعت همت گماشتند .

به اخلاق خوش و سخاوت طبع معروف و با اکثر رجال زمان خود روابط نزديک دوستانه داشته است. هيچ کس در عراق «اراک» بر ايشان مقدم نبوده و همه نسبت به ايشان احترامي خاص قايل بودند.

سرانجام " حاج سيد احمد محسني عراقي " در روز سه شنبه 10 ذي الحجه1357 هجري قمري ( مطابق با 11 بهمن 1317 هجري شمسي ) دعوت حق را لبيك گفتند و به ديار باقي شتافتند

پيکرشان در حرم حضرت معصومه (س) ـ در کنار مرقد استاد خودآيت الله حايري يزدي ـ به خاک سپرده شد./س

برچسب ها: اراک ، علم ، فقه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.