روزنامه خلق ‌چاپ چين اقدام آمريکا به اعمال مجازات هايي عليه کشورهاي وارد کننده نفت از ايران را به تمسخر گرفت و آن را نوعي "فرمانروايي بر جهان" به شيوه امريکايي توصيف کرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران ، روزنامه رسمي خلق تصميمات امريکا را براي معاف کردن چين و سنگاپور و برخي کشورهاي ديگر از مجازاتها به تمسخر گرفت و فهرست کشورهايي را که واشنگتن از مجازاتها معاف کرده است فهرست "بخشش امريکايي" توصيف کرد و نوشت فهرست مجازات کشورهاي وارد کننده نفت از ايران، نوع ديگري از زنجيره "فرمانروايي بر جهان" به شيوه امريکايي است.

خلق نوشت: هيلاري کلينتون وزير خارجه امريکا به تازگي گفته است کشورش چين و سنگاپور را از مجازاتها در خصوص واردات نفت ايران به مدت شش ماه که قابل تمديد است، معاف کرده است.

خلق به طعنه نوشت چين و سنگاپور بدين ترتيب "افتخار" ورود به فهرست "بخشش" را پيدا کرده اند.

خلق تأکيد کرد آمريکا با اين تحريم ها مي خواهد انزجار و تنفر بين خودش و جامعه بين المللي را به انزجار و تنفر بين ايران و جامعه بين المللي تبديل کند؛ كه البته ناموفق خواهد بود.

خلق افزود: اختلافات امريکا و ايران تازگي ندارد  امريکا استقلال ايران را دوست ندارد و نمي خواهد کشورهاي ديگر به اين کشور نزديک شوند به همين سبب واشنگتن در پي فرصتهاي مناسبي است تا اختلاف امريکا و ايران را به اختلاف بين جامعه بين المللي و ايران تبديل کند.

خلق نوشت: پس از متشنج شدن اوضاع در خاورميانه در اين اواخر، آمريکا دو گزينه پيش رو داشت يا به ايران حمله کند يا آن را به محاصره در آورد. واشنگتن گزينه دوم را در پيش گرفته است و در تلاش است به اين کشور فشار وارد كند به همين سبب جنگ نفتي عليه آن راه انداخته و اعلام کرده است کشورهاي ديگر را نيز مجازات خواهد کرد تا از نفت ايران دور شوند و سپس سريال جديدي از شيوه هاي فرمانروايي بر جهان به شيوه امريکايي را کارگرداني خواهد کرد و انزجار جهانيان از خودش را افزايش خواهد داد.
برچسب ها: چین ، آمریکا ، مسخره ، تحریم ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار