معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: موضوع اوقات فراغت یکی از مهمترین مسائل اجتماعی است که تهدیدها و فرصت های زیادی را در بر دارد و شهرداری تهران به آن توجه ویژه ای دارد.

سید هادی ایازی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران افزود: برنامه ریزی و توجه به موضوعات اوقات فراغت آن را تبدیل به یک فرصت می کند و عدم توجه به آن یک تهدید محسوب می شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر موضوع اوقات فراغت متولی مشخصی ندارد ولی شهرداری تهران با توجه به رسالت عظیم خود مبنی بر تبدیل شهرداری از یک نهاد خدماتی به یک نهاد اجتماعی این بار مهم را بردوش کشیده و در این راستا برنامه ریزی های مطلوبی داشته است.

وی با اشاره به اینکه نهادینه کردن یک پدیده در جامعه از دو راه صورت می پذیرد افزود: اولین گام ایجاد مطالبات مردمی است که شهردار تهران در راستای غنی سازی اوقات فراغت این مطالبه را شهروندان به وجود آورده و با تغییر مدیریت شهری درخواست های مردمی همچنان به قوت خود باقی است.

در مرحله بعدی ورود قانون گذار در این حوزه و ایجاد ضوابط قانونی است.

وی گفت: در حال حاضر مجلس باید برای دستگاه های مختلف و نهادهایی که خود را به نوعی متولی موضوع اوقات فراغت می دانند تعیین و تکلیف کرده و حدود وظایف هر یک را به روشنی مشخص کند.

وی خاطرنشان کرد: اوقات فراغت یکی از مهمترین موضوعات اجتماعی و مرتبط با مسئله امنیت اجتماعی است ولی دستگاه های کشورمان تاکنون به صورت جدی بدان نپرداخته و لذا هیچ ارگانی در این باره پاسخ گو نیست.

ایازی افزود: شهرداری تهران در راستای غنی سازی اوقات فراغت شهروندان هم برای ارائه طرح ها و برنامه ریزی های خود به مجلس و هم برای اجرای قوانین مصوب مجلس آمادگی دارد./ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار