بوستان جوانمردان ایران بعنوان یکی از بزرگترین مجموعه های بزرگ تفریحی گردشگری شمال غرب پایتخت، روز دوشنبه 19 تیرماه بصورت رسمی به بهره برداری می رسد.

 به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران حسین مرادی شهردار منطقه با اعلام این خبر گفت: « بوستان جوانمردان ایران که از حدود 2 سال پیش در رود دره کن و با هدف ساماندهی این رود دره کلید خورده بود، روز دوشنبه رسما به بهر برداری می رسد تا افزون بر تکمیل دایره سرانه های تفریحی، گردشگری و ورزشی در پهنه ی شمال غربی پایتخت، فضای مناسبی را برای تفریح و تفرج و گذراندن اوقات فراغت شهروندان تهرانی فراهم خواهد آورد. »
وی افزود: « فاز اول این پروژه که بعنوان فصلی مشترک از  همکاری میان شهرداری منطقه 22 و منطقه 5 آماده بهره برداری است، حدود 66 هکتار مساحت دارد که حدود 36 هکتار از این مساحت با طراحی شهرداری منطقه 22 تکمیل و ساماندهی شده است.
رفع آلودگی های زیست محیطی از سفره های آب زیر زمینی و افزایش سرانه فضای سبز شهرتهران، استفاده حداکثر از اراضی پیرامون مسیل برای کاشت درختان و فضاهای سبز مؤثر بر  بهبود شرایط آب و هوایی و حفظ و احیای باغهاي کن به عنوان میراث تاریخ طبیعی پایتخت، بهبود شرایط اجتماعی شهروندان حوزه غرب تهران، توزیع مناسب فضاهای تفرجی برای گذران اوقات فراغت برای شهروندان و افزایش سطح امنیت و ایمنی همچنین جلوگیری از تصرفات غیرمجاز از جمله اهداف این طرح است.
 شهردار منطقه 22 در خصوص اماکن خاص طراحی شده توسط شهرداری منطقه در بوستان جوانمردان ایران نیز گفت: « محور های پیاده تفرجگاهی، محور دوچرخه سواری، بزرگترین مجموعه بازیهای طنابی و بازیهای ترکیبی، اسکیت پارک آموزشی و حرفه ای، مجموعه راپل، سایت شطرنج، فضای بازی های فوق مدرن مکانیکی و ... از جمله فضاهای تفریحی ورزشی طراحی شده برای این بوستان بزرگ است اما آنچه بیش از همه امکانات فراهم شده در ساماندهی این رود دره بنظر می رسد، نگاه جدید مسئولان و بانیان احداث بوستان جوانمردان ایران در بکار گیری انرژی های نو و تجدید پذیر بویژه انرژی خورشید و باد است./ل
برچسب ها: بوستان ، جوانمرد ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار