چهل و هشتمین جشنواره فیلم منطقه‌ای سینمای جوان با عنوان دنا در کهگیلویه و بویراحمد آغاز به کار کرد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خيزنگاران ، چهل و هشتمین جشنواره فیلم منطقه‌ای سینمای جوان "دنا" برای نخستین بار در یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد گشایش یافت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در آئین گشایش چهل و هشتمین جشنواره فیلم منطقه‌ای دنا در یاسوج گفت: در این جشنواره 12 استان کشور با 150 شرکت کننده حضور دارند.

امین کمالوندی با بیان این‌که این جشنواره برای نخستین بار در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود، اظهار داشت: همزمان با گشایش این جشنواره دو سالن سینما نیز به بهره‌برداری می‌رسد.

وی انتقال تجربیات، معرفی جاذبه‌های گردشگری و ارتباط بیشتر هنرمندان سراسر کشور در رشته فیلمسازی را از مهم‌ترین دلایل گشایش چهل و هشتمین جشنواره فیلم منطقه‌ای دنا عنوان کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد افزود: کمیته‌های متعددی با زیرمجموعه‌های مختلف برای برگزاری این جشنواره تشکیل شده است.

کمالوندی تعداد آثار ارسال شده به دبیرخانه چهل و هشتمین جشنواره منطقه‌ای دنا را یک هزار و 902 اثر برشمرد و خاطرنشان کرد: 108 فیلم کوتاه در بخش‌های تجربی و مستند نیز به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

وی گفت: 12 فیلمنامه به بخش پایانی جشنواره راه یافته که خود ما نیز نمی‌دانیم چه فیلمنامه‌هایی توانسته‌اند رتبه‌های برتر را کسب کنند.

این مسئول فرهنگی در کهگیلویه و بویراحمد از حضور برخی مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختتامیه چهل و هشتمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان دنا در 22 تیرماه جاری خبر داد./ج1

برچسب ها: جشنواره ، یاسوج ، فیلم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.