عضو كميسيون امنيت ملي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به نزاع قدرت ميان وليعهدهاي عربستان و احتمال خيزش اسلامي در اين كشور؛ گفت: بيداري اسلامي در عربستان باعث مي شود قدرتهاي غربي پايگاه ديپلماتيک خود را در منطقه از دست بدهند.

احمد شوهاني نماينده مردم ايلام ، شيروان، جرداول، ايوان، مهران در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به نزاع قدرت ميان وليعهدهاي عربستان و احتمال وقوع بيداري اسلامي در اين کشور گفت: سالهاست در عربستان نظام بسته ي پادشاهي حكمفرماست و مردم اين کشور حتي از کمترين حقوق دموکراتيک نيز برخوردار نيستند، لذا زمينه براي هرگونه تحولي در عربستان مهيا است.

وي در ادامه تصريح کرد: نظام پادشاهي عربستان در راستاي سياست هاي خصمانه غرب بوده که در واقع منافع دولتمردان غربي و رژيم صهيونيستي در اين کشور پياده شده است.

شوهاني افزود: اگر بيداري اسلامي به تمام کشورهاي منطقه، به ويژه عربستان سرايت کند، تمام پايگاههاي نظامي غربي در اين كشورها از بين خواهند رفت.

وي با بيان اينکه نزاع قوميتي منافع کشورهاي قدرتمند که نيازمند نفت عربستان هستند، را به خطر خواهد انداخت، افزود: نزاع قومي براي کشورهاي قدرتمند که وابسته به نفت عربستان هستند، خطرناک خواهد بود چرا که اهداف شوم آنها در  منطقه را با ناکامي مواجه مي سازد.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار