استاندار خراسان رضوي در ديدار با وزير اوقاف و امور مذهبي پاكستان و هياتي متشكل از علماي ايالت پنجاب بهترين راه معرفي دين اسلام، مسلمان واقعي بودن دانست.

به گزارش خبرنگار  باشگاه خبرنگاران مشهد، محمود صلاحي در اين ديدار پاكستان را از كشورهاي مهم اسلامي خواند و افزود: مردم عزيز كشور دوست و همسايه پاكستان از بهترين مسلمانان جهان به شمار مي آيند.
وي با اشاره به ارتباطات مستحكم موجود ميان ايران و پاكستان، گفت: دشمن مشترك براي مخدوش كردن ارتباط اين دو كشور تمام توان خود را به كار گرفته است.

استاندار خراسان رضوي با بيان اينكه مسلمانان دنيا در مقابل مكر تفرقه افكنان بايد هوشياري خود را به طور كامل حفظ نمايند، افزود: با توجه به اينكه دشمن سعي دارد اسلام را دين خشونت معرفي كند، بهترين راه معرفي دين اسلام، مسلمان واقعي و متحد بودن ماست.

صلاحی در پايان از آمادگي استان براي اعزام يك هيات تخصصي شامل كارشناسان نسخ خطي كتابخانه ملي ايران و كتابخانه آستان قدس رضوي به منظور ترميم قرآن هاي خطي و ديگر نسخ تاريخي پاكستان و ارائه پيشنهادات لازم در مورد شيوه هاي نگهداري اين گنجينه هاي ارزشمند اسلامي خبر داد.

در ادامه اين ديدار حاجي احسان الدين قريشي، وزير اوقاف و امور مذهبي پاكستان با اظهار خرسندي از حضور در شهر مقدس مشهد و زيارت بارگاه ملكوتي امام هشتم(ع) عنوان كرد: با توجه به اينکه كشور پاكستان نيز همچون ايران مهد پرورش شيفتگان قرآن و ائمه اطهار است، هم اكنون حجم بسيار بالايي از نسخ خطي و تاريخ اسلامي در اين كشور موجود مي باشد.

وي با اشاره به اينكه در حال حاضر دو هزار نسخه خطي در لاهور نگهداري مي شود، خواستار استفاده از تجربيات ايران و به ويژه استان خراسان رضوي در ترميم و نگهداري این گنجینه های ارزشمند تاریخی شد.

قريشي با بيان اينكه لاهور در نشر قرآن كريم جايگاه والايي در جهان اسلام دارد، گفت: هم اكنون سالانه ميليون ها قرآن در لاهور چاپ و منتشر مي شود.

یادآوری می شود: اين هيات پاكستاني كه به دعوت مجمع تقريب مذاهب اسلامي به ايران سفر كرده است، پس از مشهد به شهرهاي تهران و قم نيز سفر كرده و ديدار با مسوولان مجمع تقريب مذاهب اسلامي و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي و همچنين علماي قم را در برنامه دارند ./س

برچسب ها: صلاحی ، اسلام ، پاکستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.