قیمت لوازم خانگی چه میزان رشد داشته است؟ /دلیل گرانی برخی لوازم خانگی وارداتی

رییس اتحادیه کشوری لوازم خانگی اعتقاد دارد در کالا های ایرانی مانند یخچال، کولر، بخاری، آبگرمکن و اجاق گاز میانگین 15 تا 20 درصد نسبت به سال گذشته افزایش قیمت داشتیم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، محمد طحان پور، رییس اتحادیه کشوری لوازم خانگی در رابطه با رشد قیمت ها در بازار لوازم خانگیگفت: « شما برای بررسی افزایش قیمت لوازم خانگی نیازی نیستبه پارسال باز گردید و به جای آن بیایید اردیبهشت همین سال جاری را با ماه تیر مقایسه کنید. اختلاف قیمت را به وضوح مشاهده خواهید کرد. این اختلاف از کجا می آید؟ شما بروید ببینید قیمت مرغ چه قدر تغییر کرده است. یا اینکه افزایش قیمت میوه و حبوبات نسبت به اردیبهشت افزایش پیدا کرده است یا خیر. دلار تا 2000 تومان اقزایش پیدا کرد. بنابراین افزایش قیمت فقط به لوازم خانگش ارتباط پیدا نمی کند و درگروه های مختلف کالایی شاهد رشد قیمت ها هستیم.چه کسی باید پاسخگو باشد؟ »
طحان پور در گفت و گو با خبرآنلاین ادامه داد: « مردم دارند گرانی های را مشاهده می کنندو بخشی از آن به لوازم خانگی بر می گردد. وقتی مسئولان دولتی می آیند می گویند به قدری ارز داریم که هیچ مشکلی نیست ما هم به گفته های آنهااطمینان می کنیم و اعلام می کنیم نگرانی درباره افزایش قیمت لوازم خانگی وجود ندارد اما در واقعیت داستان به گونه ای دیگر می شود. »
بر اساس گفته هایرییس اتحادیه کشوری لوازم خانگیحداقل 15 درصد افزایش قیمت در بخش لوازم خانگی به ثبت رسیده است:«در کالا های ایرانی مانند یخچال، کولر، بخاری، آبگرمکن واجاق گاز میانگین 15 تا 20 درصد نسبت به سال گذشته افزایش قیمت داشتیم. در کالای خارجی چند بخش مورد توجهاست. در بخش کالا های خارجی اشکالی که به وجود آمده برخی گرانی ها از این جهت است که دوستان وارد کننده وقتی مشاهده می کنند کالا برای آنها گران تمام می شود، می روند مدل را عوض می کنند. بر این اساس برخی وارد کنندگان لباسشویی وارد می کنندکه فقط یک کلید به آن اضافه شده استو قیمت آن 5 دلار برآورد می شود؛ اما وقتی این ماشین لباسشویی وارد می شود با اختلاف قیمت 200 دلار وارد می شود و به جای یک مدل بسیار جدید آن را به فروش می رسانند. »

برچسب ها: قیمت ، لوازم ، خانگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار