رسانه های آمریکایی یک نمونه دیگر از عملیات های مخفی این کشور در آفریقا را افشا کردند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه اینترنتی اکنون دموکراسی، کلارا گاتریج فعال حقوق بشر در مقاله ای که در رسانه های آمریکا منتشر شد فاش کرد دستگاه اطلاعاتی آمریکا یک تبعه بیگناه سومالیایی را پس از دستگیری در سومالی به زندانهای مخفی آمریکا در مناطق مختلف جهان منتقل کرده و او را ضمن حبس انفرادی به شدت شکنجه کرده اند.  
در این گزارش که توسط کارولین گاتریچ فعال حقوق بشر منتشر شده جزییات زندانی شدن سلیمان عبدالله تبعه تانزانیا و انتقال وی به زندان های مخفی آمریکا در آفریقا تشریح شده است.  
این فرد در سال 2003 میلادی توسط جنگ سالاران تحت حمایت آمریکا در موگادیشو دستگیر و تحویل مسئولان آمریکایی شده است. آنها سلیمان عبدالله را به افغانستان منتقل کردند و پنج سال در زندانهای آمریکا از جمله زندان پایگاه هوایی بگرام در افغانستان شکنجه شده است.  
عبدالله که در سه زندان مخفی آمریکا در کشورهای مختلف جهان زندانی بوده است می گوید به شدت کتک زده شده، حبس های انفرادی طولانی را سپری کرده ، به زور عریان شده است و مورد بدرفتاری قرار گرفته است. وی همچنین اعلام کرده است مورد آزار جنسی قرار گرفته است.
سلیمان در نهایت در سال 2008 از پایگاه هوایی بگرام آزاد شده است و تنها یک کاغذ به وی داده شده است که بی گناهی وی را تایید می کند. با این حال هیچ غرامتی به وی پرداخت نشده و حتی از وی عذرخواهی نشده است.
به گفته گاتریج در میان بیش از یکصد قربانی زندانهای مخفی آمریکا که با آنها مصاحبه کرده است سلیمان مورد بدترین شدیدترین شکنجه ها قرار گرفته است.  

برچسب ها: شکنجه ، آمریکا ، مخفی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار