طي مراسمي با حضور وزير راه و شهرسازي و هياتي مركب از معاونان اين وزارتخانه، استاندار و مديران كل استان، باند دوم محور توره – ملاير در استان مركزي به بهره‌برداري رسيد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط‌عمومي سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي، علي نيكزاد وزير راه و شهرسازي با بيان اين كه محورهاي مواصلاتي استان مركزي به دليل واقع شدن در قلب كشور، از جمله محورهاي پرتردد و اصلي به شمار مي‌روند افزود: در سال‌جاري، طرح‌هاي راه‌سازي مهمي از جمله بزرگراه توره – ملاير، دليجان – خمين – اليگودرز، تقاطع‌هاي غيرهمسطح بين جاده‌اي، باند دوم بزرگراه قم – اراك و ساخت 168 كيلومتر راه روستايي در استان مركزي در دست اقدام است كه با بهره‌برداري از آنها علاوه بر كاهش ترافيك، ايمني تردد نيز تقويت خواهد شد.
وي افزود: عمليات ساخت باند دوم بزرگراه توره – ملاير به طول 10 كيلومتر از سال 88 آغاز شده و اعتباري بالغ بر 6 ميليارد و 600 ميليون ريال براي ساخت آن هزينه شده است.
وزير راه و شهرسازي و هيئت همراه همچنين از طرح تعريض كمربندي آستانه شهرستان شازند و محور پل دوآب – شازند بازديد كرد و اظهار داشت:
عمليات اجرايي طرح تعريض كمربندي مذكور با هدف افزايش عبور، اصلاح قوس‌ها و ارتقاي كيفيت مسير از سال 88 آغاز شد و در حال حاضر به مرحله بهره‌برداري رسيده است. پروژه ساخت محور پل دوآب – شازند نيز به طول 10 كيلومتر و عرض 11 متر است كه داراي 12 دهنه پل بوده و با صرف اعتباري بالغ بر 25 ميليارد ريال به بهره‌برداري رسيده است.

اين طرح به طول 20 كيلومتر است كه براي ساخت آن به 60 ميليارد ريال اعتبار نياز دارد. همچنين به منظور تسريع در عمليات اجرايي جاده نهاوند به همدان در مسير آورزمان 10 ميليارد ريال اعتبار از محل نقاط پرحادثه اختصاص يافت كه با اولويت تكميل 5 كيلومتر اول جاده، در سال‌جاري به بهره‌برداري مي‌رسد.
براساس اين گزارش شهريار افندي‌زاده معاون وزير راه و شهرسازي و رئيس اين سازمان كه در جريان بازديد از پروژه‌هاي مذكور وزير راه و شهرسازي با تاكيد بر اجراي برنامه‌هاي مربوط به ارتقاي سطح ايمني در جاده‌ها و كاهش سوانح جاده‌اي در سال‌جاري، افزود: به منظور افزايش سطح سرويس جاده‌ها، روكش آسفالت، بهسازي و ترميم جاده‌ها، بالغ بر 8000 ميليارد ريال در سال‌جاري اختصاص يافته است تا در طول سال به ويژه در ايام سفرهاي تابستاني اقدامات لازم انجام شود./س
برچسب ها: راه ، بازسازی ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار