يك كارشناس سياست خارجي گفت: عربستان مجري و تامين كننده منافع و سياست هاي خاص آمريكا و انگليس در منطقه شده است.

مرتضي مكي کارشناس سياست خارجي در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران با اشاره به اظهارات مقامات آل سعود علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: مواضع مقامات عربستان سعودي عليه كشورمان برگرفته از ماهيت نظام حاكم انگليسي- آمريكايي- صهيونيستي در اين كشور است.

اين كارشناس سياست خارجي در ادامه افزود: بعد از پيروزي انقلاب اسلامي ايران عربستان در حقيقت مجري و تامين كننده منافع و سياست هاي خاص آمريكا و انگليس در منطقه بوده است لذا همواره سعي داشته از اين طريق سلطه خود را بر كشورهاي حاشيه جنوبي خليج فارس گسترش دهد.

وی با اشاره به تلاش عربستان براي ايجاد ايران هراسي در منطقه تصريح كرد: عربستان سعودي همواره تلاش مي كند تا يك نوع ايران هراسي را در سطح منطقه ايجاد كرده و سياست هاي همسو با آمريكا را در منطقه خليج فارس اعمال کند.

اين كارشناس سياست خارجي با اشاره به اينكه جمهوري اسلامي ايران همواره خواهان صلح و همكاري دسته جمعي در منطقه خليج فارس است، خاطر نشان كرد: جمهوري اسلامي ايران همواره به دنبال صلح و همكاري و همياري دسته جمعي در منطقه خليج فارس بوده ولي خاندان آل سعود همواره با كارشكني هاي خود خواهان اجراي سياست هاي آمريكايي- انگليسي و صهيونيستي در منطقه بوده است./س3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار