میزان صادرات صنایع دستی استان پارسال75 میلیارد ریال بوده است که این میزان نسبت به سال 89 ، که 65میلیارد ریال بوده 15 درصدافزایش داشته است.

به گزاش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ر صادرات صنایع دستی استان زنجان را به صورت چمدانی عنوان کردوگفت:صنایع دستی استان به صورت غیررسمی صادرمی شود.

حسنی با بیان اینکه پارسال چاقو به میزان 19 میلیارد ریال، مس 13 میلیارد ریال، ملیله و نقره 26 میلیارد ریال، گلیم و چاقو 6 میلیارد ریال صادر شده است،افزود: صنایع دستی گلیم، جاجیم، فرش،تابلو فرش،گیوه، چاقو و قندشکن به صورت چمدانی به کشورهای عتبات عالیات و عراق و مناطق غربی صادر می شود

وی خاطرنشان کرد:هدف گذاری امسال درصادرات صنایع دستی 97,5 میلیارد ریال است که 8 میلیون دلاراست.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: تعامل با سفارتخانه ها و تکنولوژی در کشورهای مختلف تشکیل شده و کمیته صنایع دستی و حمایت از فعالان عرصه صنایع دستی از برنامه های سالجاری برای توسعه صادرات صنایع دستی است.

حسنی افزود:از پارسال جشنواره سراسری بسته بندی و همایش نقش طراحان صنایع ازپارسال شروع شده و 600 میلیون ریال اعتبارتخصیص داده شده بود ودراین راستااستان زنجان به عنوان پایلوت دسته بندی صنایع دستی معرفی شده است.

وی تصریح کرد:درراستای حمایت ازصنایع دستی استان تسهیلات بانکی به کارگاههای دارای طرح توجیه وپرداخت تسهیلات کم بهره به متقاضیان ایجاد اشتغال صنایع دستی وانتشار کتب و نقد فیلم آموزشی تدوین شده است./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.