شوراي عالي انقلاب فرهنگي با تدوين قانون سينما در راستاي حل مشكلات سينما و بررسي آن ها به شكل كارشناسي مي‌تواند به قهر مخاطب با سينما پايان دهد.

محسن محسني نسب كارگردان سينما به خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران گفت: سينماي ايران در بخش هاي مختلف خود به دليل نبود قانوني خاص و مدون شاهد بروز مشكلات و كمبودهاي زيادي است.

وي افزود: تمامي اقشار سينماي ايران با حضور در حوزه هاي مختلف براي رفع نيازهاي خود و تامين اعتبار براي ساخت فيلم با مشكل مواجه هستند.

اين كارگردان سينما تصريح كرد: شوراي عالي انقلاب فرهنگي به عنوان نهادي با قدرت اجرايي بالا بايد وارد عمل شود و به مشكلات سينما پايان دهد.

محسني نسب اضافه كرد: تدوين قانون سينما توسط شوراي انقلاب فرهنگي مي‌تواند به وضعيت سينما سامان دهد، ولي در اين شورا براي حل كمبودها به شكل ريشه اي نمايندگاني از حوزه سينماگران جنگ نيز بايد حضور داشته باشند.

اين كارگردان سينما ادامه داد: سينماي جنگ در سال هاي اخير رشد نكرده و توليد و نمايش چنين آثاري راكد مانده است حضور سينماگران در اين شورا مي‌تواند مشكلات را به صورت شفاف مطرح و نمايان كند.

محسني نسب بيان كرد: قهر مخاطب را به مدت زمان مشخص در سينما نمي توان نسبت داد زيرا ريزش مخاطب حدود 10 سال است كه به مشكل اهالي سينما تبديل شده است.

كارگردان "ياس هاي وحشي" اظهار داشت: شوراي عالي انقلاب فرهنگي قبل از تدوين نهايي مشكلات و كمبودهاي سينما نخست بايد ضعف ها را به صورت آسيب شناسي مطرح و در مورد حل آن ها اقدامات درستي را اجرا  كنند./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار