
به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، عبدالجواد زعفرانی در مراسم اتمام عملیات حفاری تونل شرقی خط یک مترو اصفهان در مورد دلایل طولانی شدن عملیات احداث و راه اندازی مترو اصفهان اظهار کرد: انحراف دستگاه تی.بی.ام به دلیل قصور پیمانکاران، تغییرات به وجود آمده در ایستگاه میدان امام حسین(ع) به منظور تغییر مسیر، تصمیم سازیها در مورد مسائل میراثی و تأخیر در آماده سازی ایستگاه بابلدشت از عوامل ایجاد وقفه در این طرح بوده است.
وی با اظهار تأسف از نبود تخصیصهای اعتباری درست از سوی دولت برای طرح قطار شهری اصفهان افزود: بیش از یک ماه است که بودجهای در امور مالی سازمان قطار شهری اصفهان برای هزینه کردن وجود ندارد.
مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری اصفهان تاکید کرد: در صورت تخصیص اعتبارات مربوط به خرید و نصب تجهیزات از سوی دولت، در آیندهای نزدیک شاهد راه اندازی مترو در اصفهان هستیم.
وی با اشاره به اینکه از سال 82 تا کنون به ازای هر کیلومتر از قطار شهری کلان شهر اصفهان 10میلیارد تومان هزینه شده است، تصریح کرد: تا کنون 650 میلیارد تومان در این زمینه هزینه شده است.
زعفرانی در ادامه با بیان اینکه 11 کیلومتر از قسمت شمالی این طرح از میدان قدس تا میدان شهدا به عنوان طرح مهر ماندگار انتخاب شده است، ادامه داد: این قسمت تاکنون97 درصد پیشرفت عمرانی و 35 درصد پیشرفت تجهیزاتی داشته است.
وی اضافه کرد: تاکنون بیش از 450 هزار متر مکعب حفاری، 9هزار تن میلگرد و 110 هزار متر مکعب بتن در این پروژه انجام شده است.
مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری اصفهان از پیشرفت 57 درصدی در عملیات احداث خط یک پروژه مترو تا پایان خرداد ماه خبر داد و گفت: حفاری تونلهای این مسیر، امروز با تولد دستگاه تی.بی.ام در محل دروازه شیراز تکمیل شد و این دو رشته تونل از ایستگاه بابلدشت تا میدان آزادی به طول 10 هزار و 400 متر احداث شدهاند.
وی افزود: 9 ایستگاه تکمیل شده این خط از شهرک قدس در خیابان امام خمینی(ره) آغاز و پس از عبور از ترمینال کاوه به ترمینال صفه ختم میشود./ج1