مدیر کل امور اجتماعی استانداری بوشهر گفت: نویسندگان و اهل قلم با توانایی خود رسالت مهمی در ترویج اندیشه‌های ناب اسلامی دارند.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، نصرالله شفیعی صبح امروز در چهارمین همایش ادبی، سوارسبزپوش که با حضور مربیان مراکز فرهنگی هنری خورموج، بوشهر، اهرم و کاکی و اهل قلم در تالار فرهنگسرای شهید شهریاری دشتی برگزار شد اظهار داشت: در فرهنگ اسلامی فرهنگ، علم، اندیشه و فرهیختگی مهم‌ترین ویژگی‌ها است و قلم جایگاه بسیار ارزشمندی دارد.

شفیعی ادامه داد: نویسندگان و اهل قلم با توانایی خود نقش مهمی در کم کردن آسیب‌های اجتماعی و ترغیب مردم به سمت هنجارها دارند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری بوشهر افزود: قلم مقدس است و همواره در طول تاریخ مهم‌ترین تاثیر را داشته است.

وی ادامه داد: یکی از اهداف نویسندگان این است که اخبار گذشتگان را به بازماندگان و آیندگان منتقل می‌کند و یکی از نعمت‌هایی که خداوند به ما انسان‌ها داده است قلم و نویسندگی است.

شفیعی خاطر نشان کرد: به وسیله نویسندگی است که دانش‌ها، آداب و خبر و ... از گذشته‌ها می‌آید و جاودانه می‌شود.

وی افزود:: یکی از نعمت‌های خداوند نعمت قلم است و توانایی انسان در نویسندگی است چون انسان با تمام موجودات متفاوت است.

وی گفت: مهم‌ترین عاملی که موجب انتقال آثار و تمدن گذشتگان به آیندگان می‌شود قلم است.

شفیعی گفت: استعدادهای فراوانی در کودکان ما وجود دارد که هر کدام از این‌ها می‌توانند نویسنده شوند.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری دشتی نیز ضمن تبریک ایام نیمه شعبان گفت: بهترین، شادترین ایام سال را سپری می‌کنیم و نیمه شعبان متعلق به تمام جهان اسلام است.

حسین باغداری افزود: قلم بالاترین ارزش یک نویسنده است و نویسنده با قلم خود عرصه‌های زیادی را برای مردم می‌گشاید.

وی ادامه داد: روز قلم امسال با ایام میلاد حضرت حجت ابن الحسن العسکری(ع) زیباتر شده است و باید قدر این ایام را بیش از گذشته بدانیم.

باغداری گفت: به جا است که از رسالت قلمی که خداوند به آن سوگند خورده سخن بگوییم و به قلمی که انتقال‌دهنده، ثابت‌کننده و تثبیت‌کننده فرهنگ‌ها و واقعیت‌ها است بیشتر توجه شود.

معاون فرماندار دشتی خاطر نشان کرد: قلم در نظام مقدس جمهوری اسلامی چهره‌هایی را پدیدار کرد که امروزه در تاریخ هم ماندگار هستند و آن سید شهید مرتضی آوینی است.

وی افزود: امروز وظیفه ما تأسی از شهدای قلم است و ما نویسندگان و اهل قلم باید سعی کنیم در جامعه‌ای که اعتقادات و افتخارش شهدا هستند گام برداریم.

باغداری گفت: امروز نویسندگان و قلم به دستان باید به قرآن و معنویت تعهد به حدیث قدسی پیامبر داشته باشند آن وقت است که قلم‌های ما وظیفه اصلی خود را در جامعه ایفا کرده است./ج1

برچسب ها: بوشهر ، ترویج ، اندیشه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.