عدم واریز اضافه سهمیه تاکسی ها در تهران و شهرهای 4 استان گرمسیر کشور به علت ناهماهنگی های نرم افزاری است و برنامه ای برای قطع این سهمیه وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران: عبدالله جلالی، قائم مقام ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور با بیان این مطلب گفت: از سال گذشته تصمیم گرفته شد تا سهمیه بنزین تاکسی ها در شهرهای 4 استان سیستان و بلوچستان، خوزستان،‌بوشهر و هرمزگان به دلیل گرمای زیاد و شهر تهران به دلیل ترافیک زیاد به میزان 20 درصد در ماه افزایش پیدا کند و این تصمیم از مرداد ماه سال 90 عملیاتی و اجرایی شد.

وی افزود:‌ این روند تا اردیبهشت ماه سال جاری ادامه داشت،‌اما در خرداد ماه به علت اینکه تصمیم گرفته شد سهمیه 100 تومانی باقی مانده در کارت های سوخت خودروهای شخصی با افزایش دو برابری در حجم به 400 تومان افزایش یابد، شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی به دلیل محدودیت سامانه هوشمند سوخت امکان واریز سهمیه اضافی تاکسی استان های مذکور و شهروندان را پیدا نکرد.

قائم مقام ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت تصریح کرد:‌ پس از  رايزني هايي که با دوستان شرکت پخش انجام گرفت، اطمینان داده شد که این مشکل برای تیرماه برطرف و سهمیه خرداد ماه هم جبران می شود.

جلالی با اشاره به عدم واریز مازاد سهمیه در تیرماه گفت: متأسفانه مسئولان پخش فرآورده های نفتی می گویند به علت تمدید مهلت ثبت سهمیه تا پایان خرداد ماه باز هم امکان واریز سهمیه مازاد در تیرماه فراهم نشده است.

وی ضمن اظهار اميدواري مبنی بر اینکه بنابر قول مسئولین شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی این مشکل در ماه جاری حل شود عنوان کرد: امیدواریم تاکسی داران محترم شهر تهران و چهار استان مذکور در مرداد ماه بتوانند درصد اضافه پیش بینی نشده را دریافت و سهمیه خرداد و تیرماه نیز جبران گردد.

شایان ذکر است: تاکنون در ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت تصمیمی بر حذف سهمیه مازاد اختصاص یافته به شهر تهران و چهار استان نامبرده شده گرفته نشده است./ز

برچسب ها: سوخت ، جلالی ، رایزنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار