معاون مدیرعامل در امور فنی - مهندسی شركت ملی حفاری ایران از ساخت 10 دستگاه سیستم نمودارگیری حفاری سطحی در سال 91خبر داد.

   


به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان  ، 'حمیدرضا گلپایگانی' افزود: از آنجا كه افق و چشم انداز شركت ملی حفاری ایران بر مبنای دانش محوری و همچنین توسعه ارتباط با مراكز علمی و دانشگاهی است براین اساس توانسته ایم ضمن ارتقای كیفیت تجهیزات در ساخت سیستم سطحی نمودارگیری به خودكفایی برسیم.

وی اظهار كرد: این سیستم توسط یك سری سنسورهای حساس و هدایت شونده تمامی اطلاعات و پارامترهای موجود در حفاری را كسب، ذخیره سازی و در اختیار متخصصان و كارشناسان مرتبط برای تصمیم گیری بهتر قرار می دهد.

گلپایگانی افزود: در گذشته برای شركت، خرید یك دستگاه سیستم سطحی نمودارگیری از شركت های خارجی هزینه ای معادل یك میلیون دلار را در برداشت ولی امروزه با این میزان هزینه می توانیم پنج دستگاه از این نوع را در كشور تولید كنیم.

وی اضافه كرد: ساخت و به كارگیری سیستم نمودارگیری در كشور علاوه بر كاهش هزینه ها،درآمدزایی و اشتغال زایی بیشتر را به دنبال خواهد داشت.

گلپایگانی یادآورشد: در ساخت دستگاه ها و تجهیزات نمودارگیری از گل حفاری قرارداد 10 دستگاه دیگر را با دانشگاه تهران در دستور كار قرار داده ایم كه امیدواریم تا پایان سال جاری در مدار عملیات قرار گیرند.

در زمان حاضر 40 دستگاه نمودارگیری در دستگاه های حفاری شركت در حال ارائه خدمات بوده و طبق برنامه ریزی انجام شده تا پایان سال 1392 این تعداد به 80 دستگاه افزایش خواهد یافت.

خدمات ویژه حفاری در سال جاری 295 عملیات ،شامل 122 عملیات نمودار گیری در چاه های نفت و گاز، 112 عملیات نمودارگیری از سیال حفاری و 61 عملیات چاه پیمایی اجرا شده است كه در مقایسه با سه ماه اول سال گذشته حاكی از افزایش 16 درصدی است. /ع
برچسب ها: ساخت ، دستگاه ، نمودار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.