معاون پژوهشي دانشگاه علوم و فنون دريايي خرمشهر گفت: يازده ايده دانش‌بنيان در سال گذشته به مركز رشد و فناوري دانشگاه ارايه كه از اين تعداد سه ايده پذيرفته شد.

دكتر وحيد ياوري در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان با اشاره به تأسيس مركز رشد و فناوري دانشگاه در سال 89 به عنوان شاخه اقماري پارك علم و فناوري خوزستان خاطرنشان كرد: اين مركز فعاليت خود را از سال گذشته با دريافت يازده ايده دانش بنيان آغاز كرد كه هم اكنون پنج ايده آن در مرحله داوري قرار دارد و سه طرح ديگر در فاز بعدي بررسي مي‌شود.

 وي همچنين از اخذ مجوز تأسيس پژوهشكده علوم دريايي از وزارت علوم، تحقيقات و فناوري در سال 90 خبر داد و افزود: اين پژوهشكده با سه گروه پژوهشي علوم زيستي دريا، فيزيكي دريا و شيمي دريا راه‌اندازي شده و هم اكنون فعاليت خود را در زمينه هاي مختلف علوم دريايي آغاز كرده است.

 معاون پژوهشي دانشگاه علوم و فنون دريايي خرمشهر به تمديد قرارداد اين دانشگاه با سازمان محيط زيست كشور به‌منظور نظارت بر پساب‌ها و منابع آلاينده صنايع مستقر در آبادان و خرمشهر تا سال 92  اشاره و تصريح كرد: دانشگاه علوم و فنون دريايي خرمشهر به عنوان آزمايشگاه معتمد محيط زيست كشور در حوزه علوم و مهندسي آب با انعقاد قرارداد با صنايع مختلف، پساب‌هاي آن‌ها را از نظر استانداردهاي زيست محيطي بررسي مي‌كند. /س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.