امام جمعه چرام گفت: بدخواهان نظام و كشورهای منطقه ای و فرامنطقه ای این نكته مهم را به خوبی بدانند كه پاسخ جمهوری اسلامی ایران به هرگونه شرارت و تجاوز احتمالی از سوی دشمن قاطع، سریع و كوبنده خواهد بود.

حجت الاسلام 'جعفر طزری در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج  افزود: هفته گذشته مانور موشكی پیامبر اعظم (ص) در كویر لوت انجام شد كه در این مانور توان رزمی جمهوری اسلامی ایران به نمایش درآمد تا دشمنان نظام و انقلاب بدانند كه ایران به طور چشم بسته از منافع خود دفاع نمی كند.
وی بیان كرد: در عصر حاضر جنگ ها و درگیری های نظامی در جهان به سرعت در حال تغییر ماهیت دادن و هوشمند شدن بوده و ملت ایران با پیشرفته ترین ابزار جنگی از مرز و بوم خود دفاع خواهند كرد.
طزری با اشاره به 21 تیرماه روز حجاب و عفاف، اظهار داشت: یكی از امور مسلم دین مبین اسلام كه قرآن كریم نیز به آن اشاره كرده بحث عفاف و حجاب بوده و آیات و روایات متعدد نیز به این امر مهم پرداخته است.
وی عنوان كرد: آنچه به زن شخصیت و اعتبار می بخشد عفاف و حجاب است كه نه تنها به زن فضیلت و برتری می دهد بلكه موجب تحكیم بنیان خانواده، حفظ نیروی انسانی و از بین رفتن فرهنگ مصرف گرایی و اسراف در جامعه می شود.
طزری ابراز داشت: در هر جامعه ای كه بانوان و دختران عفاف و حجاب را رعایت نكنند اركان آن در حال فروپاشی است.
امام جمعه چرام با اشاره به اینكه دشمنان با شكست خوردن در دوران هشت سال دفاع مقدس و تحریم های اقتصادی راه مبارزه با نظام و انقلاب را در ترویج بی بند و باری می دانند، افزود: آنچه به این امر كمك می كند بدحجابی و بی حجابی بانوان و دختران است.
طزری گفت: دشمنان با استفاده از شعار ایجاد حقوق برای زنان و مشكل آفرین جلوه دادن عفاف و حجاب در زمینه فعالیت نكردن بانوان در جامعه بی بند و باری و بی حجابی را گسترش می دهند.
وی بیان كرد: با نگاهی اجمالی به زندگی زن در جوامع غربی به روشنی دیده می شود كه زنان در اینگونه جوامع تنها نقش یك وسیله برای شهوت رانی و كسب درآمد بیشتر برای صاحبان قدرت و ثروت هستند.
طزری با اشاره به 20 تیرماه آغاز دهه بهداشت و نكوداشت مساجد، اظهار داشت: مساجد به عنوان یكی از مهمترین مراكز ترویج فرهنگ اسلامی به شمار می رود و در دوران هشت سال دفاع مقدس بخش عمده ای از نیروها از مساجد به جبهه های جنگ اعزام می شدند.
وی عنوان كرد: امروزه مساجد یكی از پایگاه هایی هستند كه می توانند در مقابل جنگ نرم دشمنان ایستادگی كنند و به همین دلیل می بایست همواره مورد حمایت قرار گیرند.
طزری ابراز داشت: می بایست با رونق بخشیدن به فضاهای ظاهری مساجد و تحرك دادن به برنامه های معنوی این پایگاه های مردمی بستر مناسبی را برای حضور مردم بویژه نسل جوان فراهم كرد و خانواده ها فرزندان خود را بیش از پیش با این مراكز آشنا كنند.
وی با اشاره به 16 تیرماه روز مالیات، افزود: امروزه در كشورهای پیشرفته دنیا یكی از منابع درآمد دولت ها مالیاتی است كه مردم می پردازند تا مسوولان اجرایی برای خدمات رسانی هر چه بیشتر از آن استفاده كنند.
طزری با بیان اینكه هیچ دولتی بدون مشاركت مردم و به تنهایی قادر به اداره كشور نیست، بیان كرد: در عصری كه ایران اسلامی دچار تحریم ها و تهدیدهای دشمنان است تنها راه مقابله جدی با آن توانمندسازی مسوولان اجرایی مربوطه از طریق پرداخت بموقع مالیات است. /س

برچسب ها: ایران ، تحریم ، منافع ، دفاع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.