شفاف سازي قيمت املاك ، با منبع سايت مرجع مسكن روي شيشه هاي بنگاه ها موجب افزايش قيمت مسكن نخواهد شد .

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با گذشت يك هفته از رونمايي سامانه اينترنتي بانك اطلاعات مسكن بازار ايران ، كه به رغم نامگذاري اين سايت تا به امروزصرفا تنها به شهر تهران اختصاص يافته است .
بر اساس اين گزارش در حالي كه قرار بر اين بود كه با شروع به کار یک سامانه اینترنتی دولتی در بازار آپارتمان‌های مسکونی، لیست کاملی از قیمت‌های راهنما برای خرید و فروش مسکن در اختیار عوامل بازار قرار می‌گیرد، اين سامانه امروز به يك نسخه آزمايشي تغيير نام داد .



بر همين اساس ، می‌توانند با استناد به «قیمت‌مرجع» در يك سامانه آزمايشي، در مقابل اعداد و ارقام که مالکان یا مشاوران‌املاک تحت عنوان «قیمت پیشنهادی» اعلام می‌کنند، مقاومت کرده و مانع حباب‌سازی‌های رایج دلالان ملک شوند.
درحالي كه رئيس اتحاديه كشوري مشاوران املاك كشوري با اشاره به موانع شفاف سازي نرخ ها در بازار مسكن ، نمايش قيمت املاك بر شيشه هاي بنگاه هاي املاك در دوره اي عامل افزايش قيمت مسكن دانسته كه به موجب آن با اعمال ماده 28، تبليغات املاك از روي شيشه هاي بنگاه ها جمع آوري شد.


رييس كميسيون اقتصادي مجلس ، ارسلان فتحي پور،‌ با پيش بيني كاهش 25 الي 30 درصدي كاهش قيمت مسكن طي 2 ماه آتي اظهار داشته است كه بنگاه هاي معاملات هر محله بايد قيمت واقعي را از سايت مرجع مسكن جستجو كرده و بر پشت شيشه هاي خود نصب كنند تا مشتريان از قيمت واقعي آگاهي يابند .
جاي سوال است كه شفاف سازي قيمت املاك با منبع سايت مرجع مسكن روي شيشه هاي بنگاه ها موجب افزايش قيمت مسكن نخواهد شد ./س

-گزارش از مریم انصاری
برچسب ها: افزایش ، کاهش ، قیمت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار