در ادامه برگزاری سلسله نشست های جوان امروز عصر روز گذشته برنامه دیگری به مناسبت ولادت حضرت علی اکبر(ع) و هفته جوان در محل تالار اجتماعات اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی برگزار شد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد و به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی، این نشست با حضور حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله فرحزاد استاد حوزه علمیه و کارشناس مسائل دینی و جمع زیادی از جوانان برگزار شد.

فرحزاد با بیان اینکه حضرت علی اکبر (ع) بهترین الگو در زمینه های مختلف اخلاق و رفتار یک انسان است، افزود: شجاعت، سخاوت، فداکاری ایشان سرآمد تمامی جوانان است، بنابراین الگو برداری از شخصیت حضرت علی اکبر(ع) برای قشر جوان به منظور انتخاب مسیر صحیح زندگی امری ضروری است.

وی حضرت علی اکبر(ع) را شبیه ترین فرد به پیامبر اکرم(ص) عنوان کرد و گفت: هر جوانی می بایست به اندازه توانی که دارد برای نزدیک کردن خویش به شخصیت حضرت علی اکبر (ع) تلاش کند.

وی افزود: اگر هر جوانی ذره ای از ابعاد شخصیتی ایشان را در زندگی خود پیاده کند می توان به آینده جوانان و قرار گرفتن آنان در مسیر رشد و تعالی امیدوار شد.

فرحزاد وظیفه نهادهای متولی در امور جوانان را برنامه ریزی مداوم در راستای معرفی شخصیت های برجسته ای همچون حضرت علی اکبر (ع) به جوانان این مرز و بوم دانست و گفت: برگزاری کلاس های آموزشی و در نظر گرفتن فعالیت های مختلف اجتماعی به منظور جذب حداکثری جوانان می بایست در دستور کار دستگاه های مرتبط با امور جوانان باشد.

وی افزود: بدین منظور باید از دوران نوجوانی که شخصیت فرد هنوز به طور کامل شکل نگرفته،باید جامعه را با چنین الگوهایی آشنا کرد و زمینه را برای فرهنگ سازی مهیا نمود ./س

برچسب ها: الگو ، جوانان ، امروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.