معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 5 گفت: با تجهیز قطع های بزرگراه شهید باکری به چراغ های راهنمایی و رانندگی سولار، ترافیک این بزرگراه ساماندهی شد.

ولی نجاتی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران افزود: چراغ های راهنمایی و رانندگی یکی از موثرترین وسایل جلوگیری از حوادث رانندگی و تخلفات شهری است که گسترش فرهنگ رعایت قوانین و همچنین انضباط تردد عبوری را موجب می شود که در همین راستا این طرح ترافیکی در تقاطع های بزرگراه شهید باکری به اجرا در آمد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 5 با اشاره به نصب چراغ های راهنمایی خورشیدی در این تقاطع ها ادامه داد: نصب چراغ راهنمایی و رانندگی سولار علاوه بر کاهش مصرف انرژی موجب صرفه جویی در هزینه های کابل کشی و برق رسانی در نصب چراغ ها می شود.

وی تصریح کرد: چراغ های خورشیدی در مکان هایی که امکان کابل کشی برق نبوده و فاصله محل نصب چراغ با کابل های برق زیاد می باشد، نصب شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 5 اظهار داشت: چراغ های خورشیدی مجهز به پایه فانوس و باتری است که باتری در بالای آن نصب می شود و انرژی خورشید را جذب می کند.

نجاتی در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به افزایش دوربین های نظارت تلویزیونی در میادین و بزرگراه های غرب پایتخت، این دستگاه ها توسط سیستم کنترل ترافیک محلی غرب، نظارت و  کنترل می شود./ل

برچسب ها: نجاتی ، ترافیک ، سولار ، باکری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار