به مناسبت ایام نیمه شعبان، در مراسمی با حضور شماری از مسئولان، نمایشگاه مهدویت در خورموج افتتاح شد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران، این نمایشگاه که صبح امروز در مصلی بزرگ امام خامنه‌ای شهر خرموج دائر شده و موضوع اصلی نمایشگاه نیز مهدویت و ویژگی‌های امام زمان(عج) و دیگر موضوعات مرتبط با مهدویت است.

مسئول موسسه مهدویت شهرستان دشتی در مراسم بازگشایی این نمایشگاه گفت: 14 غرفه بنام چهارده معصوم با بیش از هزار و 100 جلد و 250 عنوان کتاب مهدویت در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار گرفته است.

حجت اسلام سید علی طاهری‌نیا افزود: در این نمایشگاه سه غرفه آن به بخش کودکان اختصاص دارد که ضمن نقاشی و قصه گویی آموزش‌های وضو و نماز به کودکان داده می‌شود.

طاهری‌نیا گفت: بیش از 500 جلد کتاب به طور رایگان به کسانی که از نمایشگاه بازدید می‌کنند اهدا می‌شود.

وی یادآور شد: یکی از مهم‌ترین ابعاد مقاومت در عصر غیبت، مقاومت در بعد دینداری است و امروز بخش‌های تبلیغات دینی نقش مهمی در این زمینه دارند.

این مسئول در ادامه خاطرنشان کرد: در قرن حاضر شیعه باید بکوشد تا دین خود را در اعتقاد و عمل حفظ کند.

مسئول برگزاری نمایشگاه مهدویت خورموج گفت: مسائل مربوط به امامت و مهدویت را باید با ادله‌های نقلی و عقلی برای نسل جوان و نوجوان تبیین کرد تا این مباحث در عمق جان و دل آنها نفوذ کند.

وی یادآور شد: برای زدودن برخی آفت‌‌ها و آسیب‌‌ها از فرهنگ بالنده و ارزشمند مهدویت باید برنامه‌ریزی منسجم و تعامل میان همه نهادهای فرهنگی صورت پذیرفته و همه دلسوزان و دست‌اندرکاران نسبت به این امر مهم و حیاتی اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

طاهری‌نیا افزود: امروز نسل جوان در زمانی حساس به سر می‌برد و باید به شبهات ایجاد شده پاسخ داده شود تا عده‌ای از راه حق منحرف نشوند.

این مسئول به جذاب بودن چاپ آثار مهدویت برای جامعه اشاره کرد و اذعان داشت: امام زمان (عج) اقدامات پیامبر پس از رسالت را انجام خواهند داد و چاپ این آثار در زمینه شخصیت و سیره و روش آن حضرت هم برای شیعه و هم برای غیر مسلمان جذاب خواهد بود./ج1

برچسب ها: نمایشگاه ، شعبان ، مسئول
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.