وزیر امور خارجه کشورمان بر ضرورت پیگیری و تکمیل روند قانونمندسازی حضور مهاجران افغان در ایران برای برطرف شدن برخی مسائل و مشکلات موجود تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره کل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، حسن عبدالهی وزیر امور مسکن افغانستان صبح امروز (سه‌شنبه) در تهران با علی‌اکبر صالحی وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به عناصر مهم پیوند دو کشور و مردم از جمله همسایگی و مشترکات فراوان فرهنگی و زبانی، بر ضرورت تلاش و پیگیری مسئولان دو کشور برای ارتقاء و توسعه بیش از پیش روابط بین تهران – کابل به خصوص در عرصه‌های مختلف تأکید کرد.

صالحی با اشاره به موضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در حمایت از ثبات، امنیت و پیشرفت افغانستان، تداوم حضور اشغالگران خارجی را مانع اساسی ثبات و توسعه این کشور دانست و اظهار داشت: ایران مطمئن‌ترین، خیرخواه‌ترین و پایدارترین دوست کشور و مردم افغانستان است و در این راستا همواره در اجلاس‌های منطقه‌ای و بین‌المللی مربوط به حمایت از افغانستان حضور و مشارکت فعالی داشته و خواهد داشت.

وزیر امور خارجه همچنین با تشریح طرح ها و پروژه‌های گسترده بخش‌های دولتی و خصوصی در بخش مسکن و شهرک سازی در داخل و خارج از ایران، بر تداوم آمادگی کشورمان برای ارائه تجربیات و دستاوردهای فنی و مهندسی کشورمان در این عرصه به مردم افغانستان تأکید کرد.

صالحی همچنین بر ضرورت پیگیری و تکمیل روند قانونمندسازی حضور مهاجران افغان در ایران برای برطرف شدن برخی مسائل و مشکلات موجود تأکید کرد.

حسن عبدالهی وزیر امور مسکن افغانستان نیز ضمن ابراز خرسندی از دیدار با صالحی، مراتب تشکر و قدردانی دولت و مردم افغانستان را از مساعدت‌ها و کمک‌های مستمر ایران از دولت و مردم افغانستان به خصوص مهمان نوازی برادرانه از مهاجران افغان اعلام و ابراز امیدواری کرد با تکمیل روند قانونمند شدن حضور مهاجران افغان در ایران شاهد رفع برخی مسائل و مشکلات موجود در این زمینه باشیم.

وی همچنین با ابراز رضایت از مذاکرات و توافقات خوب خود با همتای ایرانی‌اش، بر توجه و حمایت دولت افغانستان به ویژه حامد کرزی رئیس جمهور این کشور برای توسعه همه جانبه روابط با ایران تأکید کرد.

وزیر امور مسکن افغانستان همچنین بر فراهم بودن بستر این همکاری‌ها و حضور و مشارکت بخش‌های دولتی و خصوصی ایران در روند سازندگی و اجرای طرح‌های عمرانی و زیربنایی به خصوص در بخش مسکن و شهرک سازی به عنوان نیاز ضروری مردم افغانستان تأکید کرد./پ2

برچسب ها: صالحی ، افغانستان ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار