دکتر مهین پی در مراسم تودیع خود، اقدامات و فعالیت های انجام گرفته در پزشکی قانونی استان قزوین، طی سال های 1385 تا 1391 را تشریح کرد.

به گزارش گروه علمي پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي سازمان پزشكي قانوني، دکتر مهین پی در خصوص دوره های آموزشی برگزار شده در این مدت گفت: دو دوره آموزشی فراگیر با عناوین "نهمین دوره آموزشی معاینات بالینی مقدماتی" و "چهارمین دوره فراگیر معاینات پیشرفته در استان" به همراه یک دوره آموزشی یک روزه برای پزشکان و کارکنان بهداشتی و درمانی استان قزوین از مهم ترین فعالیت های آموزشی اداره کل پزشکی قانونی بوده است. به گفته مهین پی بیش از 500 دانشجوی مراکز علمی و آموزشی استان قزوین در بین سال های 1385 تا 1391 توسط پزشکان قانونی آموزش دیده اند.
 
مدیرکل سابق پزشکی قانونی استان قزوین با اشاره به تأمین زمین و یا ساختمان مناسب برای مراکز پزشکی قانونی این استان اظهار داشت: ساختمان اداره کل پزشکی قانونی قزوین در پنج طبقه و با زیربنایی به متراژ 1850 متر مربع شامل بخش معاینات بالینی مردان و زنان به صورت مجزا، واحدهای ستادی و پشتیبانی و آزمایشگاه شامل آسیب شناسی، سم شناسی و سرولوژی با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد ریال از مصوبات دور اول سفر ریاست جمهوری احداث شد. وی ادامه داد: افتتاح آزمایشگاه سطح 3 در مرکز استان با اعتباری بالغ بر هشت میلیارد ریال از جمله اقدامات انجام گرفته در مرکز استان بود.
 
دکتر مهین پی در خصوص فعالیت های عمرانی انجام شده در شهرستان های استان قزوین گفت: ساختمان مرکز پزشکی قانونی شهرستان تاکستان با زمینی به مساحت 260 متر مربع و با زیربنایی به میزان 340 متر مربع در دو طبقه با اعتباری به مبلغ 2.5 میلیارد ریال از منابع ملی احداث شد. وی افزود: همچنین با همکاری دادگستری و فرمانداری شهرستان های بویین زهرا و آبیک، فضای مراکز پزشکی قانونی این دو شهرستان بهینه سازی شد. مهین پی از اختصاص زمینی به مساحت 800 متر مربع برای احداث مرکز کالبد گشایی و آزمایشگاه سطح 4 شهرستان تاکستان خبر داد و افزود: با اعتباری برابر شش میلیارد ریال از محل دور سوم سفرهای ریاست جمهوری، احداث مراکز کالبدگشایی شهرستان تاکستان و آبیک در دست انجام است. /عط
 
دکتر مهین پی در خصوص تأمین خودرو برای مأموریت ها و حضور پزشکان قانونی در صحنه جرم اظهار داشت: یک دستگاه پراید، یک دستگاه سمند و دو دستگاه خودروی کاپرا در طول مدت سال های 1385 تا 1391 برای انجام مأموریت های اداره کل پزشکی قانونی استان جذب و خریداری شده است.
 
مدیرکل سابق پزشکی قانونی استان قزوین همچنین از دریافت گواهینامه مدیریت سیستم کیفیت ISO:2008 در این اداره کل خبر داد و گفت: در سال 1389و سال 1391 تأیید ممیزی مراقبتی این گواهینامه اخذ شده است./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار