با حمايت مادي و معنوي وزارت علوم و تحقيقات و فن آوري از داوران مقالات كنفرانس هاي علمي، كيفيت اين مقالات ارتقاء مي يابد.

به گزارش خبرنگار فن آوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ دکتر مسعود شفیعی، رئیس انجمن ارتباطات و فن آوری اطلاعات ایران در ابتدای جلسه گفت: جهت تدوین سیاستهای انجمن این جلسات باید به طور مستمر برگزار گردد و برای جذب مقالات ارسالی به مجله علمی پژوهشی انجمن باید به سمت مقالات ISI برویم و از نقطه نظرات جهت ارتقا کیفیت این مجلات استفاده کنیم.

دکتر شفیعی در ادامه با تاکید بر اهمیت داوری های مقالات افزود: برای ارتقا کیفیت داوری مقالات باید از داوران آنها حمایت مادی و معنوی به عمل آید و برای کشف تقلب در مقالات باید هرچه زودتر نرم افزاری جهت اجرای این امر تهیه شود.

وی با اشاره به کنفرانس برگزاری فن آوری اطلاعات و دانش در سال آینده در شیراز تصریح کرد: کنفرانس امسال که در دانشگاه بابل برگزار شده بود از لحاظ کیفی در سطح خوبی قرار گرفت و مطالب و موضوعات جدید و کاربردی در آن مطرح شد.

وی خاطر نشان کرد: تشکیل کمیته راهبردی و کمیته علمی انجمن ICI می تواند کمک زیادی در جهت هر چه پربارتر شدن کنفرانس IKI در سال آینده باشد و کنفرانس فن آوری اطلاعات و دانش اگر به طور شایسته برگزار شود می تواند جایگاه خوبی را در کشور بدست بیاورد و در آن باید به زمینه صنعتی شدن و استفاده از صنعت پرداخته شود.

*انجمن سیستم های هوشمند تشکیل شده است

در ادامه دکتر بدیع عضو، انجمن ICI و از اعضای مرکز تحقیقات مخابرات گفت: انجمن سیستم های هوشمند تشکیل شده و به طور مرتب کنفرانس هایی را برگزار می کند و یک همایش استاندارد و مفید باید بتواند جایگاه خود را پیدا کند و در حوزه تخصصی و علمی خود حرف تازه ای را برای گفتن داشته باشد.

وی افزود: کنفرانس IKI سال آینده باید تفاوت های زیادی را از لحاظ محورها و محتوای تخصصی با کنفرانس امسال داشته باشد و کنفرانس هایی که در حوزه ICI هستند در کشور افزایش پیدا کرده است و سعی شود جنبه های نظری این گونه کنفرانس ها تقویت شود و این در حالی است که می توان گفت که هیچ کاربردی به خوبی به نظریه کاربردی نیست.

 وی به سطح علمی مقالات فن آوری اطلاعات در کشور اشاره کرد و یاد آور شد: سطح علمی این مقالات به طور شدیدی در حال افت است و توان فارغ التحصیلان ما در مسائل تحلیلی به شدت رو به افت است و چاره اندیشی بخشی از این متشکل به عهده انجمن ICI است.

در ادامه نیز دکتر محامد پور از اعضای هئیت مدیره انجمن ICI گفت: برگزاری کنفرانس های علمی تا زمانی که انجمن های علمی کشور با صنعت و نیاز کشور مرتبط نباشد ضرورتی ندارد و کاری هم از پیش نمی برند و انجمن های علمی به عنوان حلقه واسط بین صنعت و دانشگاه باید تلاش کنند که نقش مهم خود را در ارتباط بین صنعت و دانشگاه به خوبی ایفا کنند.

*برخی نیازهای صنعت از سطح دانشگاه ها بالاتر است
در ادامه جلسه دکتر کمره ای از اعضای هئیت مدیره انجمن ICIگفت: عموه مخاطبان کنفرانسهای علمی دانشجویان هستند و آنها همیشه حرف اول را در کنفرانس ها و همچنین در ارائه مقالات و شرکت در این کنفرانس ها می زنند.

وی افزود: یکی از وظایف انجمن های علمی رفع مشکلات صنعت است و این انجمن ها مثل یک پل بین صنعت و دانشگاه هستند و صنعت در برخی موارد نیازی های تک و تخصصی دارد که خیلی از آنها از لحاظ تخصصی خیلی بالاتر از سطح دانشگاه ها هستند.

وی تصریح کرد: زمینه  موضوعات کنفرانس ها باید محتوايی علمی داشته باشند و همزمان باید با نیازهای صنعت مرتبط باشند و هم به لحاظ علمی و هم به لحاظ کاربردی باید مفید باشند و یک کنفرانس علمی پروژه نیست که با یک مقاله علمی حل شود.

در ادامه دکتر جلالی از متخصصان حوزه ICT کشور گفت: مدیران دانش یعنی تجميع اطلاعات و در کشور ما استراتژی مدیریت دانش را نداریم و باید برای تدوین این استراتژی به دولت و مسئولان پدافند غیر عامل کشور کمک کنیم.

وی با بیان اینکه باید در حوزه مدیریت دانش تعامل و همفکری داشته باشیم خاطر نشان کرد: در حال حاضر بسیاری از صنایع کشور به مدیریت دانش رو آورده اند و ابزارهای مدیریت دانش در کشور زیاد تولید شده ولی تئوري های آن رو به اتمام است و خیلی کارائی ندارند./ح
برچسب ها: کنفرانس ، مقاله ، داوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار