مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از برگزاری جشنواره بین‌المللی ادبیات داستانی گولان در سنندج خبر داد

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران سنندج، میمنت‌آبادی با اشاره به اینکه در سال‌جاری 6 برنامه بین‌المللی مختلف فرهنگی هنری در سطح استان برگزار می‌شود که جشنواره بین‌المللی ادبیات داستانی گولان یکی از آنهاست گفت: این جشنواره در راستای دغدغه ادبی فرهنگی کردستان و به‌ منظور تقویت روحیه استکبار ستیزی، تعامل و تبادل آرا در حوزه ادبیات داستانی و مبارزه با تهاجم فرهنگی برگزار می‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به اینکه فراخوان این جشنواره به چهار زبان انگلیسی، عربی، فارسی و کردی منتشر شده و مقالات ارسال شده به این چهار زبان در جشنواره پذیرش می‌شود، افزود: در بخش بین‌المللی این جشنواره ارزش‌ها و فرهنگ مقاومت، حجاب، عفاف، فداکاری، قیام و حرکت انتفاضه و سایر ارزش‌های انقلابی مورد توجه قرار گرفته است.
میمنت‌آبادی در ادامه شناساندن کردستان به عنوان یکی از قطب‌های موثر ادبیات داستانی کشور به دلیل تنوع خرده فرهنگ‌ها، تولید آثار فاخر ادبیات داستانی، تاکید بر بکارگیری خلاقیت، ارتقا و افزایش تولیدات فاخر داستانی را از  اهداف برگزاری این جشنواره بین‌المللی عنوان کرد.
وی مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره را تا 25 تیر ماه امسال عنوان کرد و گفت: این جشنواره بین‌المللی 25، 26، 27 شهریور ماه امسال در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار خواهد شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اضافه کرد: از زمان فرخوان جشنواره تاکنون 735 اثر به دبیرخانه جشنواره بین‌المللی ادبیات داستانی گولان ارسال شده که از این میزان 51 اثر در بخش جشنواره‌های مرتبط با ادبیات داستانی، 83 اثر در بخش بین‌المللی بوده است.
میمنت‌آبادی اضافه کرد: در این جشنواره بین‌المللی 34 اثر از کشورهای قاره آسیا، 13 اثر از کشورهای آفریقایی، 16 اثر از اقیانوسیه و 7 اثر از آمریکا ارسال شده است./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.