انجمن اسلامی دانشجویان مستقل كشور در نامه‌اي به "مرسي" رئيس جمهور منتخب مصر تأکيد کرد: دنیای اسلام امروز در وضعیت خطیری قرار دارد که می تواند تمدن اسلامی را بازسازی کند و به جهانیان عرضه دارد و قطعا یکی از کشور های موثر در این زمینه مصر است اما بدانید که مسئله اصلی جهان اسلام مسئله فلسطین است.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه های سراسر کشور به محمد مرسی ریيس جمهور منتخب مصر در ارتباط با مسايل منطقه و جهان اسلام نامه اي منتشر كردند.

متن نامه بدين شرح است:

تحولات اخیر خاورمیانه و شمال آفریقا، تغییراتی شگفت انگیز و خوش یمن برای جهان اسلام تلقی می شود. رها شدن مردم مسلمان از حکومت های جائر و رسیدن به آزادی اولین قدم برای تشکیل یک نظام اسلامی است که در این کشور ها محقق شد؛ و در گام بعدی ایجاد یک ساختار حقوقی در اولویت است.

در این بین دارا بودن یک سکان دار معتقد به اسلام در مصر که یکی از متمدن ترین و قدیمی ترین کشورهای اسلامی به حساب می آید می تواند راه را برای رسیدن به یک نظام اسلامی در این کشور هموار کند و ما خوشحالیم که شما به عنوان یکی از افراد اسلام خواه مصری با رأی اکثریت مردم بر مسند ریاست جمهور این کشور نشسته اید و در این فرصت تاریخی می توانید عاملی باشید بر تثبیت حکومت اسلامی در مصر جدید.

جناب آقای محمد مرسی!

بدانید که وعده الهی محقق شده که «ان تنصرالله ینصرکم ویثبت اقدامکم» پیروزی نهایی با مسلمانان است و روز به روز در حال نمایان شدن خاورمیانه جدید خواهیم بود که بنا به فرموده رهبر کبیر انقلاب:«شکی نیست که بر اساس حقایقی که خدای متعال تقدیر کرده است خاورمیانه جدید شکل خواهد گرفت» و در این میان مصر نقش مهمی دارد که شما باید قدر این فرصت را بدانید و در راه آن تلاش کنید.

آقای مرسی در این بین نکاتی هست که به عنوان برادران و خواهران دینی شما که قلبمان برای عزت اسلام و مسلمانان می تپد خدمتتان عرض می کنیم:

مهم ترین ویژگی جهان اسلام، ویژگی دینی آن است. وجه مشترک مردم این منطقه مسلمان بودن آنهاست. مردم مصر نیز به پا خواستند تا عزت ملی اسلامی از دست رفته‌شان را باز ستانند؛ مصر مملو از سمبل‌های اسلامی ‌است که در جریانات اخیر نیز به وضوح به چشم می‌خورند و حتی انتخاب شما نیز بدلیل تمایل‌تان به اسلام خواهان بوده است پس سعی تان بر این باشد که رویه دولتتان هم در جهت تحقق آرمان های اسلام و عزت مسلمانان بویژه بازستانی عزت ملی اسلامی مصریانی باشد که بعد از قرن ها فرصتی برای به عزت رسیدن را پیدا کرده اند.

جناب آقای مرسی

مواضع شما در خصوص دفاع از مردم مظلوم و بلاکش فلسطین مایه خرسندی ما است اما مواضع گاها دو پهلوی شما در خصوص اسرائیل، کمپ دیوید و آمریکا مورد ناراحتی کشورها و ملل مسلمان می شود و بهتر است که صراحت لهجه خود را در خصوص مخالفت با آنها نشان دهید. مصر در گذشته در ائتلاف غرب قرار داشت و اكنون با انتخاب اسلامگرایان گام بزرگي را در مسير انقلاب خود برداشته، ضمن اينكه نشان داده اين حركت و تحول يك حركت اسلامي است، بنابراين قطعا مردم آن خواستار جدایی این کشور از جرگه كشورهاي موتلف غرب هستند؛ پس لازم است از اين پس در روابط خود با غرب و رژيم صهيونيستي ملاحظات و منافع جهان اسلام را به صورت جدي مدنظر قرار خواهد داد.

ریاست جمهوری محترم منتخب مصر

دنیای اسلام امروز در وضعیت خطیری قرار دارد که می تواند تمدن اسلامی را بازسازی کند و به جهانیان عرضه دارد و قطعا یکی از کشور های موثر در این زمینه مصر است اما بدانید که مسئله اصلی جهان اسلام مسئله فلسطین است. امروز جهان اسلام در پیچ تاریخ خود به گلوگاه رفح رسیده است و تا آزادی آن باید تلاش کرد.

حرکت شما در برابر آزادی مظلومان و محرومان غزه نه تنها خواسته ملت ایران و مردم مسلمان منطقه بلکه خواسته همه آزادیخواهان و

عدالتجویان جهان است و این باید اولین قدم شما برای جامعه اسلامی باشد.

ولعاقبه للمتقین

اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه های سراسر کشور

/ش3

برچسب ها: مستقل ، مرسی ، مصر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار