انگليس در آستانه تبديل شدن به يک جامعه اينترنتي تماما تحت نظر است که دولت در آن نقش به اصطلاح "برادر بزرگ جاسوس" را ايفا مي کند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه خبري راشا تودي، بر اساس طرحي در انگليس که فعلا در دست بررسي است شرکت هاي عرضه کننده خدمات اينترنتي و تلفني در حال آماده کردن تجهيزاتي هستند که با آنها مي توانند بر محتواي نامه هاي الکترونيک و گفتگوهاي کاربران در شبکه هاي اجتماعي و حتي تماس هاي تلفني اينترنتي نظارت داشته باشند. با اينکه اين طرح هنوز به تصويب نرسيده است اما گروهها و فعالان طرفدار آزادي هاي مدني از حالا زنگ هشدار را به صدا درآورده اند.

خبرنگار راشا تودي در گزارشي از لندن در اين باره گفت بسياري از انگليسي ها احساس مي کنند با وجود ميليون ها دوربيني که هر حرکت آنها را زير نظر دارند و  با وجود سامانه هاي انگشت نگاري و شناسايي چهره در اين کشور به تدريج حريم خصوصي در حال محو شدن است. آنها احساس مي کنند انگليس در حال تبديل شدن به يک جامعه تحت نظر است که در آن "برادر بزرگ جاسوس" همواره هر حرکت آنها را زير نظر دارد. گفته مي شود دولت انگليس در حال آماده کردن جعبه هاي سياهي است که همه نامه هاي الکترونيک کاربران اينترنتي و تماس هاي تلفني و جستجوهاي اينترنتي آنها و حتي حساب هاي کاربري آنها را در شبکه هاي اجتماعي مانند توئيتر و فيس بوک زير نظر خواهد گرفت. اين جعبه هاي سياه، اطلاعات خود را به مدت يک سال نگه خواهند داشت و دولت نيز  اجازه دسترسي به آنها را خواهد داشت. دولت انگليس مي گويد اين يک ابزار حياتي و ضروري براي شناسايي و دستگيري مجرمان است اما مخالفان مي گويند اين کار وارد شدن به حريم خصوصي افراد بيگناه را نيز تسهيل مي کند.

يک شهروند انگليسي گفت: اين کار به منزله نقض حقوق انساني ماست. آنها نبايد مکالمات خصوصي ما را شنود کنند و به پيام هاي ما دسترسي داشته باشند.

اگر اين طرح تصويب و به قانون تبديل شود قطعا انگليس به بزرگترين رژيم غرب از لحاظ ورود بدون اجازه به حريم خصوصي شهروندان تبديل خواهد شد.
برچسب ها: شنود ، حریم ، خصوصی ، انگلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار