مدیر جهاد كشاورزی خوی از شروع برداشت محصول آلبالو از باغهای این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه حسن حسین زاده در مراسم برداشت محصول آلبالو از باغ های خوی اظهار كرد: امسال از باغ های آلبالوی این شهرستان 240 تن محصول برداشت می شود كه این میزان 31 درصد نسبت به سال گذشته افزایش دارد.

وی علت افزایش محصول آلبالو از باغهای خوی را شركت كشاورزان در كلاسهای آموزش و ترویج، عدم وجود سرماهای دیررس بهاری و استفاده از زنبور عسل در تلفیق گلهای این محصول عنوان كرد.

مدیر جهادكشاورزی خوی افزود: درخت آلبالو عمدتا در حاشیه باغ های شهرستان كشت می شود و خوی 47 درصد كشت این محصول در آذربایجان غربی را به خودش اختصاص داده است.

وی یادآور شد: سالانه 52 درصد محصول آلبالوی استان از باغ های خوی به دست می آید و این شهرستان با داشتن 355 هكتار باغ آلبالو و تولید 2840 تن محصول از باغات این شهرستان، رتبه اول تولید این محصول در استان است.

حسین زاده انواع آلبالوی كشت شده در استان و مخصوصا خوی را گوشواره ای، محلی و آلبالو گیلاس عنوان كرد.

مدیر جهاد كشاورزی خوی گفت: 90 در صد محصول تولیدی آلبالو در داخل به مصرف می رسد و 10 درصد آن به خارج از كشور از جمله به جمهوری آذربایجان صادر می شود.

آلبالو، شربت آلبالو و مربای آن خواص درمانی و غذایی دارد و كاهش عطش و تشنگی، غلظت خون، اسهال، فشار خون، درمان معده و روده و تسكین اعصاب از موارد درمانی این محصول است.

برداشت آلبالو اوایل فصل تابستان آغاز و یك ماه ادامه دارد./س

برچسب ها: خوی ، آلبالو ، کشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.