با سپری شدن چهار ماه از سال هنوز تکلیف تعرفه هاي پزشكي مشخص نشده و اين موضوع باعث گسترش پديده زيرميزي و افزايش خودسرانه تعرفه ها در بيمارستان هاي خصوصي شده است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ هر سال بعد از تعطيلات نوروز، بحث داغ و البته کش و قوس دار تعرفه هاي پزشكي نقل هر هفته مجلس، دولت، وزارت رفاه و بهداشت می شود اما امسال انگار اين حرف ها و حديث ها گره هاي كوري خورده كه  بعد از گذشت چهار ماه از سال هنوز خبري از تعیین و تکلیف اين تعرفه ها نیست.
 
پارسال در مراسم هفته سلامت دکتر شهریاری، نماینده مجلس از تاخیر در اعلام تعرفه ها و بازار هزینه های درمانی که اوضاع مردم و ارائه دهندگان خدمت را آشفته کرده بود گله و عنوان کرد که از سال دیگر باید تعرفه ها قبل از سال یا حداکثر تا یک ماه اول سال جدید اعلام شود .

وزیر بهداشت هم در این مراسم قول داد که از سال آینده (يعني همين امسال) حتما تعرفه ها را قبل از عید و یا حداکثر تا پایان ماه اول سال جدید اعلام مي شود اما پارسال تعرفه ها پایان خرداد اعلام شد ولی امسال رکورد تاخير زده شد و تا الان انگار نه انگار که باید تکلیف تعرفه ها را مشخص کنیم.

 طی دو ماه اخیر قرار بود که چند بار شورای عالی بیمه سلامت برگزار شود ولی به دلیل عدم توافق وزارت بهداشت و رفاه و دولت این جلسات تشکیل نشد، هفته پیش وقتی با معاون درمان وزارت بهداشت صحبت می کردم اعلام کرد که هر چه تعرفه ها دیرتر اعلام شود هم به ضرر مردم و هم به ضرر ارائه کنندگان خدمات خواهد بود . اتفاقي كه اكنون افتاده است و هر مطب و بيمارستان خصوصي به دلخواه خود قيمت ها را افزايش داده و باز هم اقتصاد اين مراكز لنگ مي زند.

* آيا 4 روز ديگر تعرفه هاي پزشكي اعلام مي شود؟

وزارت رفاه  يكي از پايه هاي اصلي در تعيين تعرفه هاست. دکتر عمادی معاون وزیر رفاه کار و تامین اجتماعی چندي پيش به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: تعیین تعرفه ها قبل از عید به دلیل مشخص نشدن بودجه ها ممکن نیست اما قول مي دهيم که طی دو هفته آینده با تشکیل شورای عالی بیمه سلامت بالاخره تکلیف تعرفه ها را مشخص کند .

الان از آن وعده تنها چهار روز باقي مانده که ببینیم در این چهار روز طبق قول دکتر عمادی تعرفه ها مشخص می شود یا نه ؟

دکتر عمادی احتمال افزایش تعرفه ها را بین 15 تا 18 درصد اعلام کرده ولی وزارت بهداشت افزایش 25  درصدی را پیشنهاد کرده است که عمادی آن را محال دانست چرا که بیمه ها زير بار این افزایش 25 درصدی نمی روند. البته نباید از این امر غافل شد که برخي پزشکان هم  هر جور که دوست دارند قیمت ها را بالا بردند. همچنین بیمارستان های خصوصی هم  بی حساب و کتاب پول های هنگفت می گیرند و هیچ مسئولی هم نمي پرسد كه بر چه اساسی شما این هزینه ها را بالا بردید؟ حالا در این چهار روز باقی مانده (که چشممان آب نمی خورد) اگر تکلیف تعرفه ها مشخص شود آيا بيمارستان ها و مطب هاي خصوصي به آن گردن نهاده و قيمت ها را كاهش مي دهند؟ آيا 15 درصد افزايش تعرفه ها گراني حامل هاي انرژي و وسايل پزشكي در سال گذشته را جبران مي كند يا امسال باز هم شاهد گسترش پديده زيرميزي در ميان پزشكان خواهيم بود؟/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار