همزمان با اجراي طرح ضيافت در ماه مبارك رمضان، فروشگاه هاي زنجيره اي منتخب معرفي و تنديس نشان اعتبار به آنها اهدا خواهد شد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از شاتا، مدير كل دفتر تامين و توزيع كالا با بيان اين مطلب گفت: دستورالعمل نشان اعتبار از مدت ها پيش به فروشگاه هاي زنجيره اي ابلاغ شده است.
علي پوركاوه همكاري موثر در تنظيم بازار را يكي از مهمترين معيارهاي اعطاي نشان اعتبار دانست و ادامه داد: معيارهاي نشان اعتبار در راستاي حمايت از حقوق مصرف كننده بوده و سعي بر آن است تا زمينه هاي رفاه  مصرف كنندگان در اين فروشگاه ها فراهم شود.
پوركاوه در ادامه با بيان اين مطلب كه از جمله رويكردهايي كه در ماده 102 قانون برنامه پنجم توسعه بر آن تاكيد شده است، بهره گيري موثر از توان بخش خصوصي به منظور تنظيم بازار است، تصريح كرد: فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي به دليل عرضه طيف گسترده‌اي از كالاها و همچنين دارا بودن شعب متعدد در سطح كشور، پتانسيل مناسبي براي ايفاي نقش موثر در تنظيم بازار انواع كالاها بويژه در توزيع مواد غذايي دارند.
وي افزود : تنظيم بازار ايجاد تعادل يا كنترل مقدار عرضه و تقاضا، حفظ يا تثبيت درآمد توليدكنندگان و  حمايت از حقوق مصرف‌كنندگان، از طريق نظارت يا  دخالت موثر در تجارت و قيمت‌گذاري محصولات  به ويژه مايحتاج عمومي مردم است كه بر همين اساس سعي شده تا از پتانسيل هاي فروشگاه هاي زنجيره اي بهره برداري بهينه شود.
مدير كل دفتر تامين و توزيع كالا با تاكيد بر اين مهم كه  بهره مندي از فروشگاه‌هاي زنجيره اي جهت تنظيم بازار طي سال‌هاي اخير مورد توجه مسئولين وزارت صنعت، معدن و تجارت بوده است ، گفت: در حال حاضر رتبه بندي فروشگاه هاي زنجيره اي بر اساس ميزان مشاركت در تنظيم بازار و رعايت ضوابط حمايت از حقوق مصرف كننده در دستور كار قرار دارد./س
برچسب ها: طرح ، ضیافت ، تامین ، توزیع ، کالا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار